Akhirnya…Sesuatu Berlaku Kepada Semua Pengawal Pengiring Najib Yang Buat Beliau Sebak!

Akhirnya…Sesuatu Berlaku Kepada Semua Pengawal Pengiring Najib Yang Buat Beliau Sebak!

Hari ini, saya membalas tabik hormat dan mengucapkan selamat tinggal kepada kumpulan pengawal pengiring, Unit Tindakan Khas, polis pengiring dan pegawai, yang ditugaskan untuk menyediakan kawalan keselamatan dan bantuan kepada saya dan keluarga sama ada di Pejabat Perdana Menteri serta di kediaman rasmi Seri Perdana.

Akhirnya…Sesuatu Berlaku Kepada Semua Pengawal Pengiring Najib Yang Buat Beliau Sebak!
Akhirnya…Sesuatu Berlaku Kepada Semua Pengawal Pengiring Najib Yang Buat Beliau Sebak!
Sejak beberapa minggu ini, kesemua pegawai keselamatan, polis pengiring serta pegawai bantuan yang ditugaskan kepada saya sudah ditarik balik oleh kerajaan baharu kecuali seorang pegawai ADC (Aide De Camp).

Tak dapat dinafikan, mereka berselubung emosi dan ada yang menitiskan air mata ketika kami berlafaz kata perpisahan.

Saya dan keluarga tidak akan lupakan jasa, persahabatan dan kesetiaan mereka sepanjang 9 tahun ini – termasuk mereka yang sudah berjasa kepada kami selama 14 tahun semasa saya masih Timbalan Perdana Menteri.

ARTIKEL MENARIK: Dr M: Trump orang yang tukar fikiran dalam satu malam. Ini Sebabnya..


Sehingga kita bertemu lagi, saya ucapkan kepada mereka selamat maju jaya dan berharap mereka akan terus berkhidmat kepada kerajaan baharu dengan dedikasi dan kesetiaan yang sama ketika bersama saya.

Saya juga mohon kerajaan baharu supaya sentiasa menjaga kebajikan mereka kerana mereka adalah anggota dan pegawai berdedikasi yang akan berkhidmat kepada kerajaan hari ini dengan penuh kesetiaan.

GAMBAR:

33958192_10155368026295952_2820935409071





34046294_10155368026335952_2166021469878


33873807_10155368026520952_1863182114657


sumber: facebook Najib Razak

SEBELUM iNI, Di Zaman Najib, Polis pernah tarik balik khidmat pengawal peribadi Dr M

mahathir-utk-3


PETALING JAYA: Polis hari ini menarik balik khidmat pengawal peribadi Unit Tindakan Khas (UTK) bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Genap setahun yang lalu, Kak Fauziah dan pembantu rumah di pejabat dipindahkan dan ditamatkan kontrak oleh kerajaan.

“Hari ini, khidmat pengiring Unit Tindakan Khas (UTK) pula ditarik balik. Perjuangan tetap diteruskan,” katanya di Facebook hari ini.

Pada 4 Mei tahun lalu, bekas ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar menyatakan khidmat pengiring trafik Dr Mahathir ditarik balik.

Beliau berkata perkhidmatan itu diberhentikan seminggu sebelum itu, namun khidmat pengawal pengiring iaitu pegawai polis dari UTK masih diteruskan.

Menurutnya, tindakan itu terpaksa diambil selepas Dr Mahathir menyertai perhimpunan Bersih, perhimpunan bantah GST, dan kutipan tandatangan untuk deklarasi yang bercanggah dengan peruntukan undang-undang dan perlembagaan negara.

“Saya telah menarik balik khidmat pengiring trafik untuk Tun Mahathir … itu adalah atas keputusan saya sebagai ketua polis negara. Apa guna kita memberi iringan trafik terhadap individu yang melanggar peruntukan undang-undang dan perlembagaan, kita tidak dapat menyokong apa juga perbuatan yang melanggar undang-undang negara,” katanya.

sumber: fmt

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post