Tak Tahan Kerap Di Pau Polis rm700 1malam..pemandu uber ni dedahkan identiti sebenar..rasakan kau..

Tak Tahan Kerap Di Pau Polis rm700 1malam..pemandu uber ni dedahkan identiti sebenar..rasakan kau..

Aku Drive Uber Sampai Pagi Tapi Polis Ni Senang Je Pau Sampai RM700

Tak Tahan Kerap Di Pau Polis rm700 1malam..pemandu uber ni dedahkan identiti sebenar..rasakan kau..
Tak Tahan Kerap Di Pau Polis rm700 1malam..pemandu uber ni dedahkan identiti sebenar..rasakan kau..

1.38AM 22Jan aku drop off 1 mamat vietnam ni..trip dari puchong ke taman segar cheras..smpai depan cheras leisure mall aku stop tepi sbb mamat ni xsure alamat yg dia set tu betul ke x..maybe dia ni baru lagi kt Malaysia..

ARTIKEL MENARIK: ‘Awak, tolong contact saya, saya tak boleh tidur fikirkan awak siapa’

loading...

Tengah2 dia belek iphone dia tiba2 polis bantuan naik superbike dtg kat kete aku..mula2 sorg pastu makin ramai smpai 4 org..mcm biasa tanya buat ape kat sini..aku pon bgtau tgh buat uber ni cust xsure alamat nk dihantar kemana..dia pon mntk lesen ic aku..bagi jela..dia mntk mamat vietnam tu punya ic mula2 sbb igt mamat tu cina..bila dia bagi permit keje dgn passport terus suruh kluar kete aku sbb nak check satu badan takot ade ape2 barang lain..mamat vietnam ni ikutkan jela apa yg disuruh..


Aku pon perhatikan dari dlm kereta..tiba2 sorang polis ni ckp “u bayar dulu tambang sama ini abang..dia sudah tggu lama..u nti kita bwk pegi balai dulu check u punya permit”.. dlm hati aku kompem mamat ni nk kena paw.. aku pon turun kereta tnya polis2 tu apa salah cust sy ni..dokumen dia xcomplete ke..polis tu ckp dia nk check dulu dgn balai budak tu punya company yg dia keje sbb dlm permit alamat johor tapi boleh smpai kl.. polis tu pon ckp xpe bagi kami handle dia dulu abg jgn risau…aku pon bgtau patut sy kena htr dia ke tmpat yg sepatutnya sbb dia cust sy..polis tu pon ckp xpe tmpt yg dia nk pegi depan tu je dh dekat dah xjauh..aku pon xboleh nk ckp ape aku complete la trip sbb mmg tgh kejar trip nk complete kan 18.. masuk pulak 1 request dekat situ..aku accept dan blah tinggalkan mamat vietnam tu dgn polis2 bantuan tu.. lepas aku htr cust yg aku baru accept td (short trip).




Aku patah balik ke leisure mall td tmpt aku tggalkan mamat vietnam tu..tgk polis tu baru nk gerak n mamat vietnam ni jln kaki nk ke tmpt yg sepatutnya dia nk pegi..aku pon pegi dekat dia “mari naik sy htr awk pegi itu tempat” wlaupun aku tau dah dekat tp aku rasa bersalah sbb xdpt htr dia mula2 td ke destinasi yg dituju..dia pon naik kete aku.. ” itu polis mau apa sama u..berapa dia mintak”.. dia pon bgtau “700 la bang..dia ckp kalau xbagi dia mau bwk sy masuk lokap..sy ada dalam ini sluar 800.. ini duit kawan mau beli tiket..mau bagi dia 200..400.. dia xmau..mintak semua 800 bagi saya 100”.. oh damn aku tnya dia apa pasal u bagi mcm mana dia tau u ada itu bnyk duit..dia ckp polis tu pegang poket sluar dia suruh kluarkan semua ape yg ada.. aku terkedu kejap..duit tambang dia td aku xde amik lebih 10sen pon.. polis2 tu senang2 je paw dia sampai 700..aku punya keje smpai tgh pagi nk cari duit halal..tiba2 ada org lain yg dpt duit dengan cara mcm tu depan aku.. apa nak jadi dengan dunia sekarang..
Kepada polis bantuan peronda yg bertugas 4 orang pada waktu kejadian di cheras leisure mall..ingatlah halal haram..anda semua beragama Islam..kalau rasa duit gaji tu xckup..buatlah uber mcm kami untuk tmbh pendapatan.. buanglah budaya meminta sesuatu yg bukan hak anda..

*Part time Uber driver

*Full time Analyst





Kredit - KRT.

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post