‘Sebak Lihat Gambar Ini’- Norzizi Beri ‘Hadiah’ PhD Untuk Ayah, Netizen Sebak Lihat Ekpresi Zulkifli Zain

‘Sebak Lihat Gambar Ini’- Norzizi Beri ‘Hadiah’ PhD Untuk Ayah, Netizen Sebak Lihat Ekpresi Zulkifli Zain

Selain daripada usaha, kejayaan seseorang itu datangnya dari doa kedua ibu bapa kita. Mereka lah yang akan sentiasa menyokong disaat susah senang dari kecil sehingga lah ke alam pekerjaan. Terbaru, Norzizi Zulkifli iaitu anak kepada pelakon veteran Zulkifli Zain telah berjaya mendapat PhD.

‘Sebak Lihat Gambar Ini’- Norzizi Beri ‘Hadiah’ PhD Untuk Ayah, Netizen Sebak Lihat Ekpresi Zulkifli Zain
‘Sebak Lihat Gambar Ini’- Norzizi Beri ‘Hadiah’ PhD Untuk Ayah, Netizen Sebak Lihat Ekpresi Zulkifli Zain

Disebalik kejayaannya, Norzizi akui banyak cabaran dilalui sepanjang pembelajarannya di salah satu Universiti di Australia. Lihat lah, ekspresi dari bapanya ini.. Sebak pula tengok. Apa-apa pun tahniah Norzizi!

ARTIKEL MENARIK: "Saya Tak Boleh Menyentuh Pasal Anak" - Luahan Achey Dan Isteri Buat Ramai Menangis Bila Bercerita Pasal Anak

loading...

‘Saya sentiasa punyai doa dari beliau..’

Ooo hati remuk melihat ekspressi ini…. Dua bulan sblm submit June 2016, saya dah pulang ke tanah air, dah kena lapor diri kembali bertugas dan papa ketika itu baru tiga bulan kena stroke. Siang saya bekerja, malam dalam pukul 11 atau 12 malam saya akan mula menyiapkan thesis sampai ke pagi dan papa di tingkat bawah akan memanggil anak2 untuk melihat keperluannya dan sesekali kalau dia rasa saya tertidur di atas, dia akan memanggil2 saya untuk pastikan saya tak tertidur. Kadang penat juga, saya menaip and kejap2 papa panggil, and saya turun and saya naik lagi menyambung penulisan dan kadang turun lagi. Begitulah rutin antara 12 tengah malam ke 5/6 pagi. Tapi begitulah… saya sentiasa punya doa dari beliau…  dia tak putus doa buat saya!  doa itu hampir putus bila January 2016 papa diserang sakit jantung dan di ICU terus kritikal, saya masa tu masih di Australia dan saya terbang pulang malam itu jugak tatkala 2 bulan lagi saya nak submit and pulang ke Malaysia. Tapi Allah makbulkan doa kami… aku tetap punya doa itu ke saat akhirnya perjalanan PhD ku…  Alhamdulillah…. saya tahu, dia amat menantikan moment ini!
Sentuh hati netizen

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post