Pengantin mengamuk, pelamin kena curi

Pengantin mengamuk, pelamin kena curi

Setiap pengantin mempunyai angan-angan tersendiri dalam melangsungkan majlis perkahwinan yang akan menjadi detik paling bahagia untuk dikenang sepanjang hayat.

Pengantin mengamuk, pelamin kena curi
Pengantin mengamuk, pelamin kena curi

Namun, impian sepasang pengantin untuk ‘merasmikan’ pelamin idaman mereka lebur apabila muncul pasangan ‘pengantin’ lain yang terlebih dahulu bersanding di atas pelamin berona hijau dan ungu itu.

ARTIKEL MENARIK: Anak Kurang Dalam Akademik, 4 Tahun Ibu Ini Cari Jalan Untuk Anaknya Dan Akhirnya..

loading...

Akibatnya, pasangan ‘pengantin’ itu yang juga merupakan personaliti media sosial menerima kecaman netizen kerana dituduh tidak menghormati hak orang lain dengan memuat naik gambar ‘perkahwinan’ mereka di Instagram.

Personaliti itu yang hanya ingin dikenali sebagai Itsrosenicotine, 20, tampil menjelaskan situasi sebenar bagi membersihkan namanya dan suami olok-oloknya dalam gambar tersebut, Muhammad Daniel Zamri, 24.

“Saya dan Daniel hanya menjalankan tugas seperti yang diminta oleh pihak penaja atas tujuan mempromosikan perniagaan kateringnya.

“Majlis kahwin kami itu hanya gimik dan idea untuk membuat video dan sesi penggambaran juga diilhamkan oleh pemilik katering itu sendiri,” katanya


Jelasnya, matlamat dia dan rakannya itu adalah untuk menghasilkan video yang tular, namun tidak menyangka ia menimbulkan rasa tidak puas hati di pihak pengantin sebenar untuk majlis perkahwinan itu.

Setelah posting seorang pengantin perempuan mengenai kejadian itu tular di Facebook, Itsrosenicotine dan Muhammad Daniel telah menurunkan gambar mereka berdua dengan latar belakang pelamin tersebut.

“Kami bukan setakat bergambar di pelamin itu sahaja, malahan ada juga menjalani sesi penggambaran untuk mempromosikan khemah, makanan berlauk dan meja makan beradab untuk tujuan promosi.

“Kami dua hari ‘shoot’ dekat situ, jadi macam ‘nonsense’ la kalau kata kami tiada ‘permission’. Kalau tiada ‘permission’, macam mana saya boleh datang dari Kuala Lumpur untuk ke situ semata-mata nak guna pelamin dia,” kata gadis itu.

Majlis tersebut diadakan di Jasin, Melaka pada bulan lalu.

EBerita

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post