Sweet Habis !! Inilah 8 Puteri Raja Yang Memilih Lelaki Biasa Sebagai Calon Suami..

Sweet Habis !! Inilah 8 Puteri Raja Yang Memilih Lelaki Biasa Sebagai Calon Suami..

Baru-baru ini, kita dikejutkan dengan berita pernikahan puteri tunggal keluarga diraja Johor, Tunku Tun Aminah Maimunah Iskandariah atau lebih mesra dipanggil Tunku Inah dengan pasangannya, Dennis Ibrahim pada 14 Ogos 2017 yang lalu.

Sweet Habis !! Inilah 8 Puteri Raja Yang Memilih Lelaki Biasa Sebagai Calon Suami..
Sweet Habis !! Inilah 8 Puteri Raja Yang Memilih Lelaki Biasa Sebagai Calon Suami..

Dennis Abdullah yang merupakan seorang Pengurus JDT Concept Store and Cafe yang bekerja dengan Persatuan Bola Sepak Negeri Johor ini bukanlah seorang kerabat diraja, sebaliknya merupakan seorang rakyat mahraen yang berasal daripada Belanda.

ARTIKEL MENARIK: [Video] Adakah Benar Juara Asia Got Talent 2017 “Scared Riana” Menggunakan Saka Untuk Menang? Ikuti Kupasan Ini

loading...

Tetapi, tahukah anda, selain Tunku Inah, terdapat ramai lagi puteri diraja yang telah mengambil keputusan untuk berkahwin dengan orang biasa?

1. Putri Madeleine

Putri Madeleine dari Swedia memutuskan menikah dengan seorang lelaki ‘biasa’. Lelaki dikenali Christopher O’Neill yang diketahui berprofesi sebagai banker asal New York City. Pernikahan puteri bungsu Raja dan Ratu Swedia itu digelar di Konigstein, Jerman pada 17 September 2013.

2. Gusti Kanjeng Ratu Hayu

Keraton Yogyakarta menggelarkan perkahwinan diraja yang menarik perhatian umum pada 22 Oktober 2013. Pimpinan Keraton Yogyakarta, Sri Sultan Hamengku Buwono X menikahkan puteri keempatnya Gusti Kanjeng Ratu Hayu dengan seorang lelaki yang bukan berasal dari keturunan raja.
Lelaki tersebut adalah Haryo Notonegoro yang langsung mendapat gelaran Kanjeng Pangeran selepas bernikah. Haryo diketahui bekerja di Syarikat biasa dan bertemu dengan puteri sang sultan ketika sesi reunion sekolah mereka.

3. Puteri Victoria

Satu lagi pernikahan dari Kerajaan Swedia yang begitu mengejutkan dunia. Kali ini pernikahan Puteri Victoria yang merupakan anak sulung Raja Carl XVI Gustaf sekaligus pewaris utama kerajaan. Puteri Victoria berkahwin dengan pegawai peribadinya.
Pernikahan tersebut dilangsungkan pada 19 Jun 2010 di Stockholm Cathedral, bersamaan dengan ulang tahun pernikahan ke-34 orang tua pengantin wanita.

4. Puteri Sayako Kuroda

Bernikah dengan seorang lelaki biasa yang bukan keturunan raja atau bangsawan, Sayako Kuroda harus merelakan untuk melepaskan gelaran ‘Puteri’ dari dirinya.
Dia bukan lagi pewaris Kerajaan Jepun setelah bernikah dengan Yoshiki Kuroda, seorang perancang bandar yang bekerja di Tokyo. Meski demikian pernikahan mereka pada tetap meriah di Hotel Imperial, Tokyo.

5. Puteri Alexandra

Seperti Puteri Sayako dari Jepun, Putri Alexandra Christina juga rela melepas statusnya sebagai pewaris kerajaan ketika memilih berkahwin dengan lelaki yang bukan berketurunan raja. Alexandra bernikah dengan fotografer Martin Jorgensen yang berusia 14 tahun lebih muda darinya pada 3 Mac 2007. Martin sendiri merupakan anak kepada Jacob Jorgensen, pemilik syarikat produksi filem ternama di Denmark.

6. Puteri Felipa

Pernikahan diraja ini antara Putri Felipa dari Bavaria dengan seorang penerbit filem bernama Christian Dienst. Pernikahan tersebut berlangsung di Steingaden, Jerman pada 12 Mei 2012. Puteri Felipa merupakan anak kedua dari Prince Leopold (Poldi) of Bavaria.

7. Gusti Kanjeng Ratu Bendara

Pada tahun 2013, pernikahan puteri bongsu Gusti Kanjeng Ratu Bendara berlangsung dengan rakyat biasa. Wanita yang mesra disapa dengan nama Jeng Reni itu bernikah dengan lelaki yang bukan berketurunan raja.
Pengantin lelaki yang bernama Achmad Ubaidilah sekaligus mendapat gelaran Kanjeng Pangeran Haryo. Sebelum bernikah dengan GKR Bendara, Achmah Ubaidilah bekerja sebagai Pegawai Negeri di Sekretariat Wakil Presiden (Setwapres).

8. Puteri Mako

Puteri Mako, cucu perempuan Maharaja Jepun memilih untuk mendirikan rumah tangga bersama dengan kekasih hatinya, Kei Komura yang mempunyai bakat meluncur air, bermain violin dan memasak.
Apa yang dimaksudkan dengan Lelaki Biasa dalam artikel ini adalah lelaki yang datangnya dari kalangan rakyat.
Sumber Oh My Media


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post