Misteri penemuan mayat gadis cantik di gombak akhirnya terbongkar

Misteri penemuan mayat gadis cantik di gombak akhirnya terbongkar

Misteri Penemuan mayat seorang wanita mangsa bunuh dan rogol di Gombak Bukit idaman,Selangor bulan lalu hampir menemui titik terang.isu pembunuhan ini sedikit banyak telah menimbulkan kekecohan antara natizen kedua negara di laman media sosial.

Misteri penemuan mayat gadis cantik di gombak akhirnya terbongkar
Misteri penemuan mayat gadis cantik di gombak akhirnya terbongkar

Selepas hampir 55 hari jenazah ditahan di Hospital Sungai Buluh akhirnya dikenal pasti dan dipulangkan ke indonesia.

ARTIKEL MENARIK: Isu Baitulmaqdis: Artis Menangis Dalam Video Ditujukan Pada PM

loading...


Jenazah Mangsa yang dikenali sebagai Romsari yang merupakan pekerja asal indonesia medan ,tiba Pada pukul 8.30 pagi di Bandara Kuala Namo Medan.

Sebelumnya kematian gadis berkenan didakwa akibat tindak kekerasan oleh majikan.namun selepas Pihak polis penyiasat Moh Izhan Bin Ismail Asp menjalankan siasatan,Romsari rupanya mangsa bunuh dan rogol oleh lelaki senegaranya sendiri.

Mengulas mengenai motif pembunuhan dipercayai mangsa menolak suspek untuk melakukan hubungan intim,hal itu di kuat dengan adanya rakaman cctv di lokasi kejadian.


Dari rekaman video berkenan jelas terlihat,mangsa melawan ketika cuba di rogol namun gagal mempertahankan diri selepas ditumbuk beberapa kali sebelum dirogol.

Menurut rakan mangsa,pada hari kejadian itu mangsa memberitahu bahwa dia akan keluar bertemu seorang lelaki untuk membincangkan mengenai kerja baru sebelum tidak balik kerumah selama 3 hari.

Dimaklumkan suspek menjanjikan sebuah kerja kepada mangsa yang merupakan pengangguran,mangsa kemudian di suruh datang kesebuah bagunan sebelum di kurung dam satu ruangan.Disitu mangsa diperlakukan dengan kejam hingga akhinya ditemukan meninggal dunia.

Bagaimanapun pihak polis daerah gombak berjaya menahan suspek dan mengaku atas perbuatannya.kes di siasat mengikut sekyen 302 yang mengakibatkan hukum mati jika terbukti bersalah.

Sementara itu pihak keluarga mangsa Moren Tino Harianja hari ini dalam sidang media mengucapkan terima kasih kepada polis malaysia yang telah berjaya menahan suspek.dan berharap suspek mendapat hukuman yang seadil-adilnya.

EBerita

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post