Lelaki Berpakaian Singlet Dan Berselipar Datang Ke Bilik Pameran Kereta Tidak Dilayan , Apa Yang Dibeli Selepas Itu Buat Salesman Lain Tergamam !!

Lelaki Berpakaian Singlet Dan Berselipar Datang Ke Bilik Pameran Kereta Tidak Dilayan , Apa Yang Dibeli Selepas Itu Buat Salesman Lain Tergamam !!

Dont Jugde A book By Its Cover, itulah perumpaan yang boleh disamakan pada apa yang terjadi. Kejadian berlaku di Malaysia mengikut sumber yang mahu dikenali Xing …

Lelaki Berpakaian Singlet Dan Berselipar Datang Ke Bilik Pameran Kereta Tidak Dilayan , Apa Yang Dibeli Selepas Itu Buat Salesman Lain Tergamam !!
Lelaki Berpakaian Singlet Dan Berselipar Datang Ke Bilik Pameran Kereta Tidak Dilayan , Apa Yang Dibeli Selepas Itu Buat Salesman Lain Tergamam !!

Xing meluahkan perasaan kecewanya apabila kehadirannya ke bilik pameran kereta tidak dilayan oleh agen jualan hanya kerana beliau mengenakan singlet dan memakai selipar semata datang ke bilik pameran .

“Saya Memakai Singlet, Seluar Pendek Dan Berselipar. Sengaja saya nak tengok mereka akan layan atau tidak jika ada pelanggan datang berpakaian seperti saya . Malangnya memang betul , saya tidak dilayan dan dipandang sebelah mata sahaja ‘

Dari saya masuk untuk melihat kereta-kereta yang ada sehinggalah saya keluar . Tak ada seorang pun yang datang menyambut dan mencadangkan kereta kepada saya ‘

ARTIKEL MENARIK: Azab Buang 'Kolagen Saka' Di Dagu, Rasa Macam Nak Mati

loading...


Menurut Xing , dia kemudiannya terpaksa mendekati salah seorang jurujual untuk mendapatkan maklumat kereta yang ingin dimiliki . Ini dikatakan double standard dalam membuat urusan bisnes . ( kau ingat tak mampu ke !! )

Akhirnya setelah hampir 30 minit , barulah ada seorang ejen yang datang dan melayaninya .…

Xing akhirnya memutuskan untuk membeli kereta Toyota Camry setelah 10 minit membuat perbandingan dan kehendak saya.

" Ejen jualan yang lain hanya memandang tergamam mungkin."



"10 tahun yang lalu, bapa saya juga memakai seluar pendek dan selipar untuk membeli BMW, namun tiada siapa yang hadir melayani . Apabila bapa saya keluarkan buku cek barulah mereka berlari-lari mendapatkan bapanya." – ulas netizen

Jadi , apapun cara kita berpakaian tidak semestinya menunjukkan apa yang kita ada . Ada orang suka bergaya asalkan papa kedana , ada juga yang biasa-biasa tapi dia mempunyai harta ,ada juga yang berada dan seiring dengan hartanya .

Layanilah dan santunilah semua orang dengan baik . Kita kan Malaysia !….


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post