Siapa Suka Hal 'Dalam Kelambu' Dijaja, Saya Diam & Sabar Tapi Dia Semakin Melampau - Joy Refva

Siapa Suka Hal 'Dalam Kelambu' Dijaja, Saya Diam & Sabar Tapi Dia Semakin Melampau - Joy Refva

Baru - baru ini kecoh di industri tanah air tentang pergolakkan rumah tangga Hafiz Hamidun dan isteri Siti Arifah Amin.

Siapa Suka Hal 'Dalam Kelambu' Dijaja, Saya Diam & Sabar Tapi Dia Semakin Melampau - Joy Refva
Siapa Suka Hal 'Dalam Kelambu' Dijaja, Saya Diam & Sabar Tapi Dia Semakin Melampau - Joy Refva

Rentetan pergaduhan mereka, Arifah Amin atau lebih dikenali sebagai Joy Refva meluahkan perasaannya di laman sosial.

ARTIKEL MENARIK: Sedih.. Ini Luahan Syafiq Farhain Lepas DIHINA Bapa Sendiri. Syafiq Dedah Punca Dia Tak Cari Ayahnnya... Kesiannya ...

loading...

[ Peranan Seorang Lelaki bergelar Suami ]
.
Jika telah terjadi akad pernikahan dengan syariat berpaksikan Allah swt yg suci, lelaki dianggap suami yang terakhir untuk seorang wanita. Dan disaat itulah, si isteri menyerahkan segala2nya jiwa & raga utk sang suami. Betapa semua wanita bercita-cita ingin menjadi ketua bidadari untuk suami di syurga nanti. .
.
Seorang isteri tetap akan bersama suami tak kisah lah suami ada masalah kewangan, masalah layanan/batin mahupun apa segala jenis masalah, seorang isteri sanggup berkorban & harungi bersama. Namun mengapa kelemahan yg ada pd lelaki itu tidak mahu diakui malahan menjadikan isterinya itu teraniaya dlm segala hal..? kenapa pergi menjauh..? Adilkah begitu..? wajarkah si isteri hanya berdiam diri sedangkan isteri lah yg tidak henti2 memberi semangat & sokongan waima si isteri tahu kelemahan & keaiban sebenar suaminya itu.. Memegang prinsip dan tggjwb sbg isteri dlm melindungi setiap perkara dlm rumahtangganya,isteri sanggup menerima ketidaksempurnaan itu.
.
Namun,pengakhirannya isteri yg sanggup berkorban dan setia utk masuk ke syurga Allah bersama suami, dipunahkan dgn ego suaminya itu dan meninggalkan isterinya terkapai2 sendirian.. Ibarat nakhoda membiarkan anak kapal2nya hanyut dan mati di tengah lautan sedangkan anak kapal itu begitu taat setia kpd nakhodanya. Nilaikan dimanakah penghargaan & pengorbanan seorang isteri dimata hati suami..? .
.
"Sesungguhnya tangan wanita yang menghayun buaian itu mampu menggoncang dunia..."
.
.
Nukilan hati buat wanita2 diluar sana,
-Joy Revfa-

Selepas status ini dimuatnaik, Hafiz Hamidun pula mengeluarkan status yang kurang manis dan secara tak langsung ia mencetuskan lagi kontroversi yang memang sedia hangat ini.




Dan yang terbaru, Joy sekali lagi memuatnaik status mengatakan yang dia akhirnya hilang kesabaran.

Siapa suka hal "dlm kelambu" dijaja jajakan..? Dh lama saya diam & bersabar. Saya cuba berfikiran positif tetapi bila dh semakin melampau, selepas mendapat nasihat keluarga, ustaz2 yg lain & peguam saya kena bertindak. Saya tak akan bertindak kalau dia tak mulakan dari awal menjaja cerita. Mulut kalah mulut perempuan. Perlu ke nak kasi tahu satu alam isu ttg "tidak disentuh" itu..? Nak kasi tahu satu dunia yg diri tu 'teruna' lagi ke..? Apa konspirasi sebenar..?? Nak lakukan album baru "Aku Masih Teruna..?" kah..? Kalau awk fikir awk hebat, ingatlah.. Allah swt lebih hebat lagi..

Sumber: Sinar fm

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post