Header Ads

Wanita Ini Maut Setelah Ambil Dadah Jenis Terbaru Dengan Logo Facebook 'Like'

loading...

Kecoh di media sosial sejak beberapa hari yang lalu mengenai pil ecstasy jenis baru yang amat kuat sehingga menyebabkan beberapa kematian. Salah satu kes terbaru melibatkan seorang wanita berumur 40an yang mengalami nasib malang selepas mengambil pil ecstasy yang mempunyai logo 'Like' Facebook.

Wanita Ini Maut Setelah Ambil Dadah Jenis Terbaru Dengan Logo Facebook 'Like'
Wanita Ini Maut Setelah Ambil Dadah Jenis Terbaru Dengan Logo Facebook 'Like'

Menurut satu status Facebook yang menceritakan kejadian yang menimpa wanita malang itu dikenali sebagai Helen Loh telah mengambil pil berkenaan bersama rakan-rakannya di sebuah kelab malam di Johor Bahru pada minggu lepas.

ARTIKEL MENARIK: Mesej terakhir 3 jam sebelum maut .. Cikgu Ida dan anak sulung nya maut kereta bertembung (10Gambar)

loading...

Keadaan menjadi bertambah buruk apabila wanita itu terpaksa menongkat kawannya dan memberitahu bahawa dia tidak sedap badan dan meminta untuk diselamatkan. Rakan-rakannya yang lain cuba untuk menenangkan keadaan wanita tersebut namun wanita itu tidak bertambah baik malah bertindak seperti hilang akal.

Helen kemudian berlari ke tandas untuk memuntahkan pil yang diambilnya. Selepas muntah, wanita itu mula mengunyah kiub ais dan memberitahu rakannya yang dia amat dahaga. Rakannya menyedari sesuatu yang tidak kena dengan Helen.



'Bila buka lampu saya sangat terkejut melihat mulutnya bengkak dan dilumuri darah. Dia bertindak seperti orang gila dan cuba untuk mengigit orang di sekelilingnya. Ketika itu beberapa rakannya yang tidak mengambil sebarang dadah menarik wanita itu ke tingkat bawah kelab tersebut termasuk beberapa rakan yang turut mengambil pil yang sama. Ketika ini mulut wanita tersebut telah berbuih.

Mereka akhirnya berjaya menghantar wanita itu ke Hospital Sultanah Aminah namun wanita itu telah semakin sesak nafas. Ketika di hospital, nafas wanita itu turut terhenti beberapa seketika namun tindakan pantas pihak hospital melakukan CPR untuk menyelamatkan wanita itu.

Menurut laporan dari Chinapres, pihak polis telah mengesahkan kejadian tersebut dan masih menyiasat kes tersebut. Helen kemudian telah koma dan pihak doktor mengesyaki wanita itu mengalami mati otak. Dan akhirnya wanita itu dilaporkan telah pun mati

Dalam status Facebook tersebut juga mendakwa setakat bulan lepas lebih 10 orang telah mati akibat penggunaan dadah. Malah pil yang bertanda 'Like' ini mempunyai racun sehingga boleh lapan orang dewasa. - www.kakishare.my
________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:
loading...

No comments

Powered by Blogger.