Rani Kulup Nafi Ditangkap, Dakwa Tiada Selera Mahu Rogol Siti Kassim

Rani Kulup Nafi Ditangkap, Dakwa Tiada Selera Mahu Rogol Siti Kassim

Kuala Lumpur – Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah, Abdul Rani Kulup menafikan dirinya merupakan individu yang ditahan pihak polis berhubung ancaman rogol terhadap aktivis dan peguam Siti Zabedah Kasim yang lebih dikenali sebagai Siti Kasim.

Rani Kulup Nafi Ditangkap, Dakwa Tiada Selera Mahu Rogol Siti Kassim
Rani Kulup Nafi Ditangkap, Dakwa Tiada Selera Mahu Rogol Siti Kassim

Abdul Rani ketika menghubungi MassaTV sebentar tadi berkata, walaupun marah dengan kenyataan Siti Kassim sebelum ini yang sering ‘menyerang’ institusi Islam seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan sebagainya, namun pihaknya tidak pernah mengeluarkan sebarang komen yang berbaur ugutan seperti yang dilaporkan itu.

ARTIKEL MENARIK: Jantan Jenis Apa Kau Ni? Sudahlah Buncitkan Anak Orang, Lepas Tu Pergi Belasah Perempuan Yang Mengandungkan Anak kau Pulak

loading...

“Memanglah saya marah dengan kenyataan dia yang (sebelum ini) sering menyerang dan menghina Jakim, Jawi dan sebagainya, tapi saya belum tergamak nak cemarkan maruah dan martabat diri saya dengan merogol dia.

“Apa ingat saya tak ada ‘taste’ (selera) kah?

“Bukan sahaja saya, malah orang asli sendiri belum tentu ada selera nak rogol perempuan macam tu,” katanya ketika mengulas mengenai khabar angin kononnya dia merupakan individu yang ditangkap pihak polis berhubung ancaman tersebut.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh semalam mengesahkan pihaknya telah berjaya menahan seorang lelaki tempatan kerana dipercayai membuat ancaman terhadap Siti Kasim, melalui media sosial baru-baru ini.

Menurut Amar suspek tersebut akan direman selama tiga hari bagi membantu siasatan kes berkenaan.

Sementara itu Rani turut mengesa agar pihak berkuasa turut menahan serta memberikan kursus ‘pemulihan akidah’ terhadap Siti Kassim.

“Saya menyeru Jakim, Jawi dan sebagainya segera menahan dan melakukan siasatan terhadap Siti Kassim, bukan tangkap Raja Bomoh.

“Selepas tangkap beri ‘kursus’ dakwah dan pemulihan akidah agar dia boleh segera bertaubat dan tidak lagi mengeluarkan kenyataan yang menghina Islam,” tegasnya pula.

Beberapa hari lalu, peguam yang pernah mencetuskan kontroversi, terutama apabila membabitkan isu berkaitan perundangan Islam, membuat laporan polis berikutan ancaman yang diterimanya.

Dia mendakwa menerima pelbagai ancaman serius seperti mahu merogolnya, menyimbah asid ke wajahnya, merejamnya dengan batu, dan juga ancaman untuk memancungnya.

Sumber: MassaTV



________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post