Doa Pagi Jumaat

Doa Pagi Jumaat

Doa Pagi Jumaat Beserta Bacaan Rumi. Hari Jumaat adalah penghulu segala hari, bukti kasih sayang Allah kepada hamba-hambaNya. Inilah hari yang terkumpul di dalamnya sekian banyak fadhilat dan kelebihan seperti yang dinukilkan dalam dalil al-Quran dan al-Sunnah.

Doa Pagi Jumaat
Doa Pagi Jumaat


Dipetik dari FB Ustaz Dr Mohd Izhar Ariff, berikut disertakan doa pagi Jumaat beserta dengan bacaan dalam rumi untuk panduan kita semua.

ARTIKEL MENARIK: Inilah Rahsia Surat Yasin Ayat Ke-58. Ruginya Kalau Baca Yasin Setiap Malam Jumaat Tapi Tak Tahu!

loading...

“Ya Allah sesungguhnya aku memohon kebajikan dan keselamatan di dunia dan akhirat, Ya Allah aku memohon kebajikan dan keselamatan dalam Agama, dunia, keluarga dan hartaku. Ya Allah tutupilah auratku (Aibku), dan tenteramkanlah aku dari rasa takut. Ya Allah peliharalah aku dari depan, belakang, kanan, kiri, dan dari atasku. Aku berlindung dengan kebesaranMU agar aku tidak disambar dari bawahku (dibenamkan kedalam bumi)”
(HR. Bukhari no.1200, Abu Dawud no.5074)

Doa Pagi Jumaat

Bacaan dalam rumi
Allahuma inni as alukala'fwa, wal aa’fiyata fiddunyaa wal aakhirati, Allahumma ini as’alukala'fwa, wal aa’fiyata fii diinii wa dun-yayaa wal ahlii wa maalii, Allahumahfadhnii min baini yadayya, wa min khalfii, wa ‘an yamiinii wa ‘an syimaalii, wa min fauqii, wa a'audzu biadhomatika an ugtaala min tahtii.


Semoga Doa Pagi Jumaat yang dikongsikan ini bermanfaat buat semua.

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post