'Dato Vida dan Dato Aliff Syukri Patut Malu Dengan Tauke Judi' - Natizen

'Dato Vida dan Dato Aliff Syukri Patut Malu Dengan Tauke Judi' - Natizen

Di Malaysia kita bukan saja ada Dato’ Vida dan Dato’ Aliff Syukri yang menjadi orang kaya. Kita ada ratusan lagi orang kaya lain. Ada cina, melayu, india, dayak, kadazan dan bangsa-bangsa lain lagi.

'Dato Vida dan Dato Aliff Syukri Patut Malu Dengan Tauke Judi' - Natizen
'Dato Vida dan Dato Aliff Syukri Patut Malu Dengan Tauke Judi' - Natizen

Kekayaan yang dimiliki Robert Kuok, Ananda Krishnan, Syed Mokhtar, Tan Sri Musthapa Kamal, Lim Kok Thay dan ramai lagi, jangan kata hendak beli kenderaan mewah, barang kemas atau buat rumah bagai istana, mereka nak beli kapal terbang untuk buat istana pun mereka mampu.

ARTIKEL MENARIK: Pakai Bra Cara 'Luar Biasa', Ellie Suriaty Dikecam Teruk Peminat

loading...

Mereka nak pakai baju dari atas sampai ke bawah yang diperbuat dari emas pun mereka mampu. Jika mereka lakukannya sekalipun, mereka diam-diam setakat mereka.

Bukannya perlu ditunjukkan kepada umum. Kekayaan yang dimiliki Dato’ Vida dan Dato’ Aliff Syukri jika nak dibandingkan dengan mereka-mereka di atas rasanya tidak sampai 10 % pun.

Lim Kok Thay, pemilik pusat percutian dan perjudian Genting Higlands. Sungguh pun beliau bukan beragama islam, tetapi nampaknya beliau lebih ‘beriman’ dari Dato’ Vida dan Dato’ Alif.

Kerana beliau tidak pernah untuk mempamerkan sifat riak dan takabur dgn menunjuk-nunjuk kekayaan kepada umum.



Dato’ Vida dan Dato’ Aliff Syukri patut malu dan belajar dari tauke judi. Biarpun berniaga judi tetapi dia lebih ‘islam’ dari kamu berdua.



Ingatlah Allah dan takutkanlah Allah. Hentikanlah sifat menunjuk-nunjuk, riak dan takabur. Janganlah beri alasan bodoh kononnya menunjuk nunjuk kekayaan kerana hendak jadikan perangsang kepada orang lain.

Jika benar mahu memberi perangsang buat bengkel-bengkel atau kursus-kursus perniagaan untuk orang ramai.

Ini aku dapat dari whatsapp kawan aku dan aku amat setuju dengan tulisan ini. Dato’ Aliff Syukri dan Dato’ Vida terlampau bongkak. Malu betul la.

blogmazeer

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post