"Saya Tak Tahan Melihat Mayat Wanita Itu Terlalu Cantik Sebab Itu Saya Nekad Menggali Semula Kuburnya Untuk Bersetubuh Dengannya.. Tapi Apa Yg Berlaku Semasa Saya Membuka . . ."

"Saya Tak Tahan Melihat Mayat Wanita Itu Terlalu Cantik Sebab Itu Saya Nekad Menggali Semula Kuburnya Untuk Bersetubuh Dengannya.. Tapi Apa Yg Berlaku Semasa Saya Membuka . . ."

"Saya Tak Tahan Melihat Mayat Wanita Itu Terlalu Cantik Sebab Itu Saya Nekad Menggali Semula Kuburnya Untuk Bersetubuh Dengannya.. Belum Jauh Saya Beredar Dari Situ, Tiba-tiba . . ."

"Saya Tak Tahan Melihat Mayat Wanita Itu Terlalu Cantik Sebab Itu Saya Nekad Menggali Semula Kuburnya Untuk Bersetubuh Dengannya.. Tapi Apa Yg Berlaku Semasa Saya Membuka . . ."
"Saya Tak Tahan Melihat Mayat Wanita Itu Terlalu Cantik Sebab Itu Saya Nekad Menggali Semula Kuburnya Untuk Bersetubuh Dengannya.. Tapi Apa Yg Berlaku Semasa Saya Membuka . . ."
Di suatu hari Saidina Umar Al-Khattab menghadap Rasulullah SA W sambil menangis, jadi bertanyalah Rasulullah SA W "Wahai Umar, apakah yang membuatkan engkau menangis?" Jawab Umar "Ya Rasulullah, ada seorang di muka pintu ini yang yang sudah membakar hatiku." Berkata Rasulullah "Ya Umar, bawalahdia masuk." Lalu Umar membawa pemuda yang tengah menangis itu masuk.

ARTIKEL MENARIK: Mimpi Didatangi Ibu Bapa Telah Meninggal Dunia..Ini Punca Yang Ramai Tak Tahu !!!

Bertanya Rasulullah SA W "Apakah yang sudah engkau kerjakan sehingga engkau menangis?" Pemuda itu menjawab "Wahai Rasulullah, saya telah lakukan dosa yang besar! Saya sangat takut pada Allah SW T yang sangat murka kepadaku." Bertanya Rasulullah SA, W "Apakah anda mempersekutukan Allah? "Jawab pemuda itu" Tak Ya Rasulullah. "Bertanya Rasulullah lagi" Adakah anda membunuh jiwa yang anda tiada hak membunuhnya? "Jawab pemuda itu" Tak Ya Rasulullah. "



loading...

Sabda Rasulullah SA W "Jadi Allah SW T bakal mengampunkan dosa anda walaupun sebanyak tujuh petala langit dan bumi dan bukit-bukit." Berkata pemuda itu "Wahai Rasul Allah, Saya sudah lakukan dosa yang lebih besar dari langit, bumi dan bukit-bukitnya. "

Rasulullah S. A. W bertanya lagi "Apakah dosamu itu semakin besar dari Al-Kursi?" Jawab pemuda itu "Dosaku lebih besar."

Rasulullah SA W bertanya lagi "Apakah dosamu semakin besar dari Arsy?" Jawab pemuda itu "Dosaku lebih besar." Rasulullah SA W bertanya lagi "Adakah dosamu lebih besar dari dimaaf oleh Allah?" Jadi jawab, pemuda itu "Maafnya lebih besar?" lantas Rasulullah SA W bersabda "Sesungguhnya tidak boleh mengampun dosa besar kecuali Allah yang Maha besar, yang besar pengampunan-Nya."

Jadi bersabdalah Rasulullah S. A. W "Katakanlah wahai pemuda, dosa apakah yang sudah engkau lakukan?" Jawab pemuda itu "Saya malu akan beritahu kau, Ya Rasulullah."
Rasulullah bertanya dengan kuat "Beritahu saya apakah dosamu itu?" Jawab pemuda itu "Begini Ya Rasulullah, kerjaku iaitu sebagai penggali kubur. Saya sudah lakukan kerja menggali kubur selama tujuh tahun. Di suatu hari, saya menggali kubur seorang gadis dari kaum Ansar. Setelah saya menanggalkan kain kafannya, jadi saya tinggalkan ia. "

Tak jauh saya meninggalkannya, jadi naiklah nafsuku. Oleh kerana tidak dapat menahan nafsu, saya kembali pada mayat itu lantas akupun menyetubuhinya. Setelah saya memuaskan nafsu, jadi saya tinggalkan dia. Belum jauh saya mengedar dari situ, tiba-tiba gadis itu bangun dan berkata, "Celaka benar anda wahai pemuda! Bukankah anda berasa malu pada Tuhan yang bakal membalas pada hari pembalasan kelak! Apabila tiba masanya setiap orang yang zalim bakal dituntut oleh yang teraniaya! kau biarlah saya telanjang dan kau hadapkan saya pada Allah SWT dalam keadaan berjunub!

selepas Rasulullah selesai mendengar info dari pemuda itu, jadi dengan segera Rasulullah bangun sambil bersabda "Hai orang yang fasik !, memang layak anda masuk neraka dan keluarlah anda dari sini." Jadi keluarlah pemuda itu.

Sepanjang 40 hari pemuda itu memohon ampun pada Allah dan pada masa malam ke 44, ia melihat ke langit sambil berdoa "Ya Allah, Tuhan pada Rasulullah, Nabi Adam dan Udara, bila Engkau sudah mengampunkannu, jadi beritahulah Rasulullah SA W dan para sahabatnya. Bila tak , jadi kirimkan pada saya api dari langit dan bakarlah saya didunia ini dan selamatkan saya dari seksa akhirat. "

Tak berapakah lama selepas detik-detik itu, turunlah Malaikat Jibril A. S menjumpai Rasulullah. Selepas berikan salam Jibril A. S berkata "Wahai Muhammad, Tuhanmu berikan salam padamu." Jawab Rasulullah S. A. W "Dialah Assalam dan daripada-Nya salam dan kepada-Nya semua keselamatan."

Berkata Jibril A. S "Allah S. W. T bertanya, apakah anda yang jadikan makhluk?" Jawab Rasulullah S. A. W "Dialah Allah yang jadikan segala makhluk."

Bertanya Jibril A. S lagi "Adakah anda yang memberi rezeki kepada makhluk?" Jawab Rasulullah S. A. W "Dialah Allah yang memberi rezeki pada saya dan makhluk-makhluk yang lain."

Berkata Jibril A. S lagi "Apakah anda berikan taubat pada mereka?" Jawab Rasulullah S. A. W "Dialah Allah yang terima taubat dariku dan mereka."

Jadi berkata Jibril A. S "Allah berfirman, maafkanlah hamba-Ku itu kerana Saya sudah memaafkannya."

Jadi segera baginda memanggil pemuda itu dan menerangkan kepadanya bahawa Allah sudah terima taubatnya dan memaafkannya.
________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post