Breaking News

Lambat Bayar Yuran Sekolah,Guru Suruh 5 Murid jual tubuh Seorang Bunuh Diri

loading...

Hanya kerana terlambat membayar uang yuran sekolah,seorang guru bertindak biadap kepada 5 murid wanita sekolah menengah dengan menyuruh mereka menjual tubuhnya sahaja jika tak ada uang.

Lambat Bayar Yuran Sekolah,Guru Suruh 5 Murid jual tubuh Seorang Bunuh Diri
Lambat Bayar Yuran Sekolah,Guru Suruh 5 Murid jual tubuh Seorang Bunuh Diri

Kejadian yang berlaku di padang sidempuan sumatera utara ini telah menggemparkan media indonesia sejak kelmarin.

ARTIKEL MENARIK: NGERI! Pada Mulanya Rakan-Rakan Hanya Ingin Meraikan Ulang Tahun Kelahiran Wanita Ini Tetapi Tidak Sangka Ia Membawa Kepada Kematian

loading...

Tidak hanya itu,salah seorang murid juga dikatakan bunuh diri dengan minum racun kerana tertekan dengan kekerasan salah seorang guru di sekolah itu.

Menurut murid wanita pada awalnya mereka dibawa ke satu ruangan dan dipertanyakan mengenai uang yuran sekolah yang belum dilunaskan.

Dengan spontan kelimanya menjawab dengan alasan masalah ekonomi keluarga.

Guru yang bernama KS Itu terus menengkin dan memarahi mereka dan menyuruh menjual tubuh sahaja di salah satu Bar dikawasan itu untuk mendapatkan uang,selain itu mereka juga diugut akan dibuang dari sekolah.
Kelima murid keluar dari ruangan dalam keadaan menangis merasa guru tersebut merendahkan martabat mereka.

Kerana takut berdepan dengan pihak sekolah dan polis,mereka sepakat untuk mendiamkan diri.

Namun selang beberapa hari,Murid bernama Amelya maut bunuh diri dengan minum racun,dipercayai akibat tertekan dengan sikap guru yang sama melontarkan kata kata tidak sepatutnya kepada lima murid wanita tempoh hari.

Sejak daripada itu lima murid berkenan terus mengadukan kejadian kepada ibu bapa sebelum melaporkannya kepada pihak polis.

Bagaimanapun Guru bernama SK sudah ditahan oleh polis padang sidempuan dan kini dalam pembicaraan Federasi Serikat Guru Indonesia (FSGI).

Eberita.org.
________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:
loading...
loading...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments