Janda Anak Satu Bunuh Diri Gara-gara Kekasih Kahwin Perempuan Lain

Asmara membawa duka. Kalimat itu mungkin tepat disematkan atas kes yang terjadi kepada Hasbiah (30), seorang janda dari Kabupaten Maros, Sulawesi Selatan.

Janda Anak Satu Bunuh Diri Gara-gara Kekasih Kahwin Perempuan Lain
Janda Anak Satu Bunuh Diri Gara-gara Kekasih Kahwin Perempuan Lain

Dia nekad mengakhiri hidupnya dengan cara meminum racun, kerana ditinggal oleh kekasihnya yang berkahwin dengan perempuan lain.


ARTIKEL MENARIK: SAYU!! VIDEO "Selamat Tinggal Anak-Anakku," Ucapan Terakhir Seorang Ayah Kepada Anak Kembarnya Yang Maut Terkena Serangan Kimia

loading...

Peristiwa ini bermula apabila Hasbiah tengah membonceng motor dengan rakannya Anti (28). Mereka hendak ke rumah rakannya di Pallangga, Kabupaten Gowa.

Kira-kira pukul 11 malam, ketika melintas di jambatan Farmanah, wanita dengan satu anak itu tiba-tiba meminta Anti menghentikan kenderaan.

Ketika itu mangsa membeli cecair pembersih lantai dan pulang ke rumah bersama rakannya, sesampai di rumah mangsa menangis sambil menyayat bahu kanannya menggunakan pisau cukur dan tidak berapa lama kemudian mangsa meneguk cecair pembersihan lantai tersebut. Anti kemudian terus meminta pertolongan jiran dan saudara, sebelum akhirnya pihak polis tiba di lokasi.

"Di atas motor menelefon sambil marah-marah, kerana teman lelakinya berkahwin lain," kata Anti masa memberi keterangan di Markas Kepolisian Sektor (Mapolsek) Pallangga.

"Masalah asmara sesuai dengan keterangan rakan mangsa dan jasadnya sudah dibawa ke rumah mayat," kata Ipda Masjaya, Ketua Unit Reserse dan Kriminal (Kanit Reskrim) Polsek Pallangga.

Kira-kira pukul 1 pagi, jasad Hasbiah kemudian dibawa ke rumah mayat di Kecamatan Takkalasi, Kabupaten Maros.

Benarlah kata orang yang cinta itu mematikan...

SMedia
________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:
Janda Anak Satu Bunuh Diri Gara-gara Kekasih Kahwin Perempuan Lain Janda Anak Satu Bunuh Diri Gara-gara Kekasih Kahwin Perempuan Lain Reviewed by Bulletin Media on 8:15 am Rating: 5

No comments

Post AD

home ads