Breaking News

Dikata Jatuh Kerana Ingin Membunuh Diri, Akhirnya Pembantu Rumah Tersebut Kongsi ‘Cerita’ SEBENAR !!!

loading...

‘Saya tidak cuba untuk membunuh diri, saya cuba untuk melarikan diri’, kata wanita yang dirakam oleh majikannya kerana dia jatuh dari tingkat 7 bangunan.

Dikata Jatuh Kerana Ingin Membunuh Diri, Akhirnya Pembantu Rumah Tersebut Kongsi ‘Cerita’ SEBENAR !!!
Dikata Jatuh Kerana Ingin Membunuh Diri, Akhirnya Pembantu Rumah Tersebut Kongsi ‘Cerita’ SEBENAR !!!

Seorang pembantu rumah Ethiopia yang terselamat kerana terjatuh dari tingkat 7 bangunan di Kuwait berkata dia tidak cuba untuk membunuh diri, tetapi “cuba untuk melarikan diri dari wanita yang cuba membunuh saya” dalam siaran video di TV Ethiopia.

ARTIKEL MENARIK: Dirogol Ketika COD Barang Niaga Online

loading...

Sebuah video yang menunjukkan perempuan tergantung dari balkoni rata majikannya viral minggu lalu selepas ia dirakam oleh majikannya. Pembantu rumah itu kedengaran menjerit meminta tolong dengan berkata “Pegang saya, tarik saya”, sebelum kehilangan cengkaman dan jatuh dari tingkat 7.

Pada hari Ahad lalu, muncul satu lagi video wanita itu di sebuah hospital di Kuwait yang disiarkan oleh media Ethiopian di mana dia menafikan dia membunuh diri.



“Wanita itu letakkan saya di bilik mandi dan hendak membunuh saya di bilik mandi tanpa sesiapa mengetahui, dia akan buang mayat saya keluar seperti sampah, jadi saya mengambil keputusan untuk menyelamatkan diri saya dan kemudian saya jatuh,” katanya pada video.

“Alhamdulillah, apa boleh buat? saya dilindungi. “

Sebelum ini, kejadian itu telah digambarkan sebagai “cubaan membunuh diri” walaupun wanita itu menafikannya.

Polis Kuwait menahan majikan wanita itu kerana merakam insiden tersebut tanpa cuba untuk menyelamatkan pekerjanya.

Wanita Kuwait merakam video pembantu rumahnya mendarat di awning logam dan terselamat, kemudian memuatnaik kejadian itu di media sosial, lapor akhbar al-Seyassah.

Paramedik selamatkan pembantu rumah itu dan bergegas ke hospital di mana dia didapati telah patah tangan dan pendarahan dari hidung dan telinganya, kata akhbar itu.

Persatuan Hak Asasi Manusia Kuwait dalam satu kenyataan mengutuk insiden itu, berkata “tiada penjagaan untuk nyawanya”, dan menuntut siasatan rasmi.

Netizen terkejut mengapa majikan hanya berdiri di situ dan merakamkan kejadian itu.

Polis siasatan jenayah yang merujuk kes majikan pembantu rumah itu kepada pendakwa raya kerana gagal membantu mangsa, kata akhbar harian itu.

Pada awal tahun ini satu pasangan telah ditahan di Kuwait kerana mendera pembantu rumah. Mujur pembantu tersebut dapat melarikan diri dan mendapatkan bantuan.

The negara Teluk yang kaya dengan minyak adalah tempat kepada lebih daripada 600,000 pembantu rumah, majoriti daripada mereka orang Asia, yang kebanyakannya mengadu di dera, dianiaya dan tidak dibayar gaji.

Beratus-ratus pembantu rumah melarikan diri dari majikan mereka setiap tahun kerana didera, dan kerajaan telah menubuhkan pusat perlindungan untuk mereka. Sebahagian mendapatkan bantuan daripada kedutaan mereka.

Sumber:-Iknowbro



________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:
loading...
loading...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments