Anggota PDRM Kena Tangkap SPRM, Terima Rasuah Pengedar Ketum

Anggota PDRM Kena Tangkap SPRM, Terima Rasuah Pengedar Ketum

Heboh di laman sosial Facebook dan aplikasi whatsapp dengan penyebaran gambar 2 anggota unit peronda polis (MPV) ditangkap oleh anggota SPRM.

Anggota PDRM Kena Tangkap SPRM, Terima Rasuah Pengedar Ketum
Anggota PDRM Kena Tangkap SPRM, Terima Rasuah Pengedar Ketum

Gambar tersebut viral petang tadi dan pada mulanya, perbualan whatsapp (lihat gambar) mendakwa ianya adalah penggambaran lakonan drama Gerak Khas episod 16.

ARTIKEL MENARIK: VIDEO: Akhirnya Bapa & Teman Wanita Dihukum GANTUNG, Tapi Kata² TERAKHIR Mereka Mengejutkan Satu Mahkahmah !

loading...

Kenyataannya, ia adalah situasi sebenar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Perlis telah menahan dua anggota unit peronda polis (MPV) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu, Kedah di sempadan Kedah-Perlis.

pdrm-kena-tangkap-sprm-kedah-tehpanas.co



Semua ini gara-gara menerima rasuah daripada seorang pengedar ketum sebanyak RM4,000 yang sebelum ini pernah ditahan dan wang rasuah terbabit sebagai jaminan tidak mengambil tindakan ke atas kesalahannya.





pdrm-kena-tangkap-sprm-kubang-pasu-kedah

pdrm-kena-tangkap-sprm-perlis-kedah-tehp

“Kes disiasat mengikut Seksyen 17 (a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009.

“Jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara tidak lebih 20 tahun dan denda lima kali suapan atau RM10,000 atau yang mana lebih tinggi,” – Pengarah SPRM Perlis Yaacop Angah.

Turut disebar gambar kad identiti anggota SPRM yang menangkap dua anggota polis iaitu Mohd Ridhwan Bin Omar dan Mohd Edzwan Bon Mohd Jadi itu turut menjadi viral.





pdrm-kena-tangkap-sprm-kedah-perlis-tehp

Cerita Sebenar Tapi Berbeza

Ada sumber yang kami perolehi, anggota polis MPV ni kerap meminta wang rasuah daripada pengedar-pengedar daun ketum dari daerah Naka ke Padang Besar, kerana tidak tahan kerap diminta wang untuk melepaskan diri, akhirnya pengedar daun ketum itu membuat laporan SPRM dan bekerjasama dengan SPRM.

Namun, wang yang berjumlah RM4,000 tersebut masih belum diambil oleh dua anggota polis yang ditahan oleh SPRM itu. Jadi?

Pengedar ketum lepas ni like a boss…
TehPanas

BACA TOP 3 INI JUGA:
Ngeri..!! Orang Cina Hina Azan-{islam} & Hampir 5ribu Umat Islam Bertindak Naik Hantu Memba...
Bunuh Anak 3 Tahun, Bapa & Teman Wanita Dihukum Gantung Sampai Mati
MasyaAllah!! Nenek Berusia 83 Tahun Dir0go1 Ketika Mengambil Wudhu

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post