Susulan Kes Kemalangan Basikal..Lama Berdiam Diri, Ini Luahan Ibu Salah Seorang Mangsa Kepada Netizen !!!

Susulan Kes Kemalangan Basikal..Lama Berdiam Diri, Ini Luahan Ibu Salah Seorang Mangsa Kepada Netizen !!!

Susulan Kes Kemalangan Basikal..Lama Berdiam Diri, Ini Luahan Ibu Salah Seorang Mangsa Kepada Netizen !!!

Susulan Kes Kemalangan Basikal..Lama Berdiam Diri, Ini Luahan Ibu Salah Seorang Mangsa Kepada Netizen !!!
Susulan Kes Kemalangan Basikal..Lama Berdiam Diri, Ini Luahan Ibu Salah Seorang Mangsa Kepada Netizen !!!

Saya amat berharap masyarakat hentikan tular yang menyalahkan ibu bapa dan mangsa,” demikian kata Fatimah Nasir, ibu kepada seorang daripada mangsa insiden berbasikal di Jalan Lingkaran Dalam, di sini, semalam.

ARTIKEL MENARIK:
1. Pesalah Dadah Lari Dari Tahanan Sebab Terlalu Rindukan Mak Yang Sudah Uzur

2. Gigitan Cinta Dedah Perbuatan Jijik Dua Cikgu Sekolah Menengah,,Patut lah Pelajar SEKARANG Semakin Rosak...

3. TERKINI. Inilah Luahan SAYU Kakak Mangsa Tragedi Basikal Yg Buat Ramai TERPANA !!!

4. [VIDEO] Gadis Melayu Bangga Tunjuk ‘Apam’ Atas Motor

5. Sekolah Diarah Kesan Pelajar Geng Basikal, Mak Bapak Sedap Membuta Kat Rumah Cikgu Pula Kena - Luahan Cikgu


loading...

Fatimah berkata semua ibu bapa sentiasa sayang dan mengambil berat tentang anak mereka sekali gus tidak mengabaikan anak seperti didakwa masyarakat.

“Mereka (masyarakat) tidak rasa apa yang kami rasa, saya tidak ada kuasa untuk menyekat tular, namun, saya mohon agar ia segera dihentikan,” katanya kepada pemberita apabila ditanya mengenai tular di laman sosial yang menyalahkan ibu bapa dan mangsa atas insiden berbasikal mengorbankan lapan nyawa, semalam.

Terdahulu, Fatimah, 43, menerima lawatan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Johor, Asiah Md Ariff yang turut memberikan sumbangan kepada keluarganya di Taman Sinaran Kempas, di sini hari ini.

Menurut beliau arwah anaknya Mohammad Azrie Danish Zulkefli, 14, adalah anak yang baik dan ringan tulang membantunya membuat kuih selain menjaga adik-adiknya.

“Saya tidak sangka soalan arwah (Mohammad Azrie Danish) tentang prosedur bedah siasat mangsa kemalangan adalah perbualan terakhir kami anak-beranak. Saya kemudian menerangkan kepadanya tentang prosedur bedah siasat bagi mangsa kemalangan jalan raya,” katanya dalam keadaan sebak.

Ibu kepada lima anak yang bekerja di sebuah syarikat swasta itu berkata sebelum keluar rumah pada 9 malam, anak kedua daripada lima beradik itu meminta izin darinya untuk berjumpa beberapa rakan di kelab basikalnya, kira-kira 100 meter dari rumah mereka.

“Sebelum keluar, arwah ada beritahu bahawa malam ini adalah ‘final lap’ mereka. Saya tidak faham apa yang sebenarnya dimaksudkan arwah,” katanya.

Sementara itu, bapa Mohammad Azrie Danish, Zulkefli Sarkam, turut meminta orang ramai supaya mendoakan untuk kesemua mangsa insiden itu dan bukannya menuding jari kepada mana-mana pihak.

Zulkefli, 43, berkata mereka sekeluarga hanya mengetahui kejadian menimpa anaknya kira-kira 6 pagi semalam dan segera bergegas ke balai polis berhampiran bagi membuat laporan.

“Saya sendiri melihat kereta yang melanggar anak saya di balai polis semalam. Jika benar kereta itu tidak dipandu laju, bagaimana kenderaan itu boleh rosak teruk seperti melanggar bas atau kenderaan berat dan bukannya basikal,” katanya.

Zulkefli yang bekerja sebagai pembantu kedai milik keluarganya berkata impian mereka sekeluarga adalah untuk menghantar arwah anaknya menyambung pelajaran di sebuah sekolah tahfiz di Kedah, tahun depan.

Dalam kejadian 3 pagi semalam, lapan remaja lelaki berbasikal maut apabila dirempuh sebuah kereta yang dipandu seorang wanita berusia 22 tahun.

Lapan yang lain turut cedera dengan dua daripadanya berada di Unit Rawatan Rapi, Hospital Sultanah Aminah, di sini, manakala enam yang lain dirawat di wad hospital sama. Sumber – Bernama.

ARTIKAL BERKAITAN :
1. Nasib Terkini Wanita Langgar Remaja Berbasikal Selepas Disoal Siasat

2. Nahas Basikal: 'Abang janji, ini last abang pergi sana, lepas ni boleh simpan basikal' - Arwah Firdauz

3. "saya dah tak lama kt rumah ni" pesan terakhir remaja sebelum maut dirempuh kereta ketika berbasikal

4. Polis nafi pemandu wanita guna telefon bimbit ketika memandu

6. Berita Susulan Kemalangan Ngeri Rempuh Geng Basikal.. 'Saya nampak satu kereta itu memecut laju & pemandunya sedang bermain telefon'- Mangsa

7. Nahas Basikal: TERKINI! Semua Mangsa Terkorban Dikenalpasti

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post