Suami isteri ditangkap khalwat saman Jabatan Agama Wilayah Persekutuan

Suami isteri ditangkap khalwat saman Jabatan Agama Wilayah Persekutuan

PASANGAN suami isteri yang sudah berkahwin sejak 3 tahun lalu dilaporkan mengambil tindakan saman terhadap Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, (JAWI) kerana menahan mereka dalam satu operasi khalwat bulan lepas.

Suami isteri ditangkap khalwat saman Jabatan Agama Wilayah Persekutuan
Suami isteri ditangkap khalwat saman Jabatan Agama Wilayah Persekutuan

Pada 8 Januari, 7 orang pegawai penguatkuasa bersama seorang pegawai penguatkuasa wanita dilaporkan, telah menyerbu sebuah hotel pada jam 1:30 pagi dalam satu operasi khalwat.

ARTIKEL MENARIK:
1. "Dia Ajak Saya Berkelah Di Air Terjun Berduaan, Saya Ingat Semuanya Okay Sehingga Dia Suruh Saya Tanggal Seluar Dan Baju Sambil Merakamkan Aksi Itu Sehigga Dia Terus . ."

2. Suami Tercicir RM150 Untuk Bayar Bil, Seminggu Lepas Itu Mereka Dapat Sampul Surat Berisi

3. Nasi Lauk Sayur Kat Kantin Sekolah Rendah Harga RM2, Naluri Ibu Buat Saya Menangis Lihat Murid-Murid Ini Makan Dalam Keadaan Lapar

4. PADAH!!! Iklan Maggi ‘Anak Dara Pemalas’ Dikritik Teruk Oleh Netizen

5. VIDEO MEMALUKAN!!! Artis Ini Niat Nak Tayang Rantai Leher Tapi Tak Sengaja Tunjuk T*t*k. KONFOM Esok Masuk Paper Muka Depan. Huhuhuhu...



loading...

Antara yang telah diserbu dalam operasi tersebut ialah Mohd Ridhuan Giman, 34 bersama isterinya Siti Sarah Maulad Abdullah, 26.

Ridhuan telah menunjukkan gambar sijil nikah mereka kepada pegawai yang menyerbu, namun pegawai tersebut tidak mengendahkan sebaliknya terus menyerbu masuk mengambil gambar serta video walaupun Siti Sarah minta diberi peluang untuk memakai pakaian.

Mereka turut mendakwa Siti Sarah masih berada di dalam bilik dan disuruh memakai pakaian dengan kehadiran pegawai penguatkuasa lelaki ketika Riduan dibawa ke lobi hotel.

Mereka kemudiannya dibawa ke ibu pejabat JAWI dan di kurung secara berasingan.

Ibu Ridhuan dilaporkan telah datang membawa sijil pernikahan asal pada malam yang sama untuk mendapatkan pelepasan, namun pihak JAWI enggan menerima sijil itu.

Pegawai penguatkuasa bernama Mohd Shiham Ramli, Mohamad Izehar Md Amin, ketua pegawai penguatkuasa agama, ketua pengarah, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Jabatan Perdana Menteri dan kerajaan Malaysia telah dinamakan dalam saman pasangan tersebut sebagai defendan.

Dakwa mereka, penangkapan yang dilakukan terhadap mereka adalah melanggar hak asasi dan tidak sah.

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post