Kemalangan Kumpulan Remaja Basikal..Polis Dedah Pengalaman Berhadapan Remaja² Tersebut !!!

Kemalangan Kumpulan Remaja Basikal..Polis Dedah Pengalaman Berhadapan Remaja² Tersebut !!!

Apa yang mampu kita hanya sedekahkan alfatihah buat mangsa, dan takziah buat keluarga mangsa.

Kemalangan Kumpulan Remaja Basikal..Polis Dedah Pengalaman Berhadapan Remaja² Tersebut !!!
Kemalangan Kumpulan Remaja Basikal..Polis Dedah Pengalaman Berhadapan Remaja² Tersebut !!!

Anak-anak ni bukan sekadar dari sekitar jay bee, malah dari plentong,pasir putih,masai,tampoi,kempas,skudai, tiram, kota pon ada, mereka berkumpulan datang ke jay bee bukan sekali dua Boleh dikatakan setiap hujung minggu.

ARTIKEL MENARIK:
1. TERKINI!! Berita Baru Terima! Bayaran BR1M ke akaun ditukar ke 22 Februari, manakala baucar bermula hari ini

2. [VIDEO & GAMBAR] Padah Biar Anak Berbasikal Tengah Malam Tujuh Kanak Kanak Maut Dilanggar Kereta

3. DAH TERBUKTI DAH PUN!!! JANGAN MAIN-MAIN TAU!!! Kes Remaja Dicabut Gigi Geraham Meninggal Dunia… Sayu, Sila Jadikan IKTIBAR...

4. Tak Dapat Bantu Pun Tak Ape Janji Dapat Share Supaya Lebih Ramai Kawan2 Mend0akan Adik Kita Ini..,Sem0ga Tabah Menghadapi Dugaan Ini.... Amin Ya Rabbal Alamin ..

5. Ajal 3 sahabat maut tersepit..Hasrat Aliff menetap dikampung semasa bercuti rupanya untuk selamanya (6 Gambar)


loading...

Bukan kami pihak polis tak tegur atau larang, kami sentiasa menegur dan melarang menggunakan pembesar suara lagi dan ada juga diantara kami yang hilang kesabaran dengan membuang basikal tersebut kerana bukan dengki, tapi nak memberi peringatan agar mereka takut dan tidak mengulangi lagi.

Tapi sia-sia saja, kerana budak-budak ini telah terlalu bebas dari pengawasan ibu bapa,Erti kata dengan perkataan _*menganjing*_ adalah yang sesuai terhadap kami atas perbuatan mereka ini.

Bila kamu menghala ke lokasi mereka, mereka akan menjerit jerit dan mempermainan pihak polis dengan mengangkat basikal ke seberang jalan, begitulah kejadian yang selalunya.

Lokasi tempat bebudak ini bermain basikal bukan di *bahu jalan* tapi ditengah jalan biasanya di tempat yang meragut nyawa mereka iaitu di lingkaran dalam, di persimpangan restaurant yassin, sebelah hotel thistle, di jalan pengkalan rinting berhampiran angsana, dan banyak lagi, mereka suka bermain di tengah jalan tanpa menghirau langsung keselamatan.

95% basikal mereka adalah berjenis rendah, bertayar size kecil ,Teguran demi teguran malah tak dihiraukan langsung kata-kata kami Bila kejadian seumpama ini berlaku, siapakah yang *dipersalahkan..

Sudah tentu 50% kami pihak polis dipersalahkan kerana tidak mengambil tindakan sewajarnya, sedangkan di manakah peranan ibubapa /penjaga yang sepatutnya.

Anak anak yang sedang membesar memanglah ingin bebas dan berseronok sehinggakan sanggup menipu keluarga dengan berbagai janji dan alasan agar mereka dapat keluar sebegitu tapi kenapa sehingga berhari (ada yang keluar pagi ni dan balek pagi esok) dimanakah peranan ibubapa,Kebanyakannya budak2 ini berusia serendah 10 tahun hingga ke usia awal 20an.

Apa2 pon perkara telah berlaku, semoga tidak terjadi kepada kita dan yang lainnya yang masih berakal akan terajidi seumpama ini.Akhir kata marilah kita sedekahkan alfatihah buat mereka yg terkorban dan yg cedera agar semboh kembali…alfatihah. Kredit-EBerita

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post