Viral aksi berani remaja panjat ‘Ipoh’ disiasat

Viral aksi berani remaja panjat ‘Ipoh’ disiasat

IPOH: Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) akan membuat laporan polis terhadap sekumpulan remaja yang melakukan aksi berbahaya dengan memanjat papan tanda “Ipoh” di Jalan Kuala Kangsar di sini.

Viral aksi berani remaja panjat ‘Ipoh’ disiasat
Viral aksi berani remaja panjat ‘Ipoh’ disiasat

Datuk Bandar Ipoh Datuk Zamri Man berkata pihaknya akan menjalankan siasatan terhadap sekumpulan remaja tersebut sebelum membuat laporan polis.


ARTIKEL MENARIK:
1. DUNIA AKHIR ZAMAN!! LeKA TAngkap Pokemon GO!! LElaki ini Tidak Sengaja Merakam Perbuatan Terkutuk Perempuan Melayu Bersama Kekasih Beramai ramai di dalam TREN Menuju ke KLCC!CUBa lihat MInit ke 1.05 apa yang perempuan nie Buat!!Sungguh tak malu

2. DASAR NAFSU DURJANA!!!Emak Keluar Mencari Rezeki Di Awal Pagi….Bapa Pula Ma!n dengan Anak Dara Sendiri Di Awal Pagi Sambil Merakam Perbuatan Terkutuk Itu…

3. MALANG!! Bas Ekspress Penuh Pepijat Serang 26 Penumpang Sepanjang Perjalanan

4. SAH ! Akhirnya Lelaki Yg Tunjuk Jari Tengah DEDAH Cerita Sebenar ! Patutlah Dia Bengang Gila Dengan Perempuan Tu !

5. KECOH!!! Pameran Kereta Mewah "GEMPAR" Selepas Lelaki Tidak Dapat Mengawal Nafsunya...

Katanya, siasatan itu bagi membolehkan MBI mengambil tindakan ke atas remaja berkenaan di bawah Akta Kerajaan Tempatan 9 Undang-undang Kecil Vandalisme 1991 yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan denda atau penjara atau kedua-duanya sekali.

“MBI tidak pernah memberi kebenaran kepada mana-mana pihak memanjat papan tanda Ipoh kerana ia amat membahayakan nyawa dan keselamatan pengguna jalan raya di Jalan Kuala Kangsar.

“Ini kerana struktur papan tanda yang didirikan itu bukan untuk menampung beban tambahan seperti berat individu tersebut,” katanya dalam kenyataan.semalam

Zamri berkata sekiranya berlaku insiden seperti papan tanda itu tumbang dan menimpa pengguna jalan raya, ia berkemungkinan besar berpunca daripada pencerobohan yang dilakukan individu tidak bertanggungjawab itu.

Gambar memanjat itu menjadi viral sejak 4 hari lalu antaranya di laman sosial Instagram dan YouTube menunjukkan sekumpulan remaja lelaki serta perempuan memanjat papan tanda tersebut.

Selain itu, kumpulan remaja berkenaan juga merakamkan aksi baring di dalam buaian yang dipasang pada kerangka tiang papan tanda tersebut.

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post