Sayu : Ampun kan aku penyakit aku tahap akhir..Bila-bila masa darah akan keluar dari telinga, hidung dan mata (6 Gambar)

Sayu : Ampun kan aku penyakit aku tahap akhir..Bila-bila masa darah akan keluar dari telinga, hidung dan mata (6 Gambar)

Menunggu mati jika sampai saat nya, ini luahan sayu seorang pemuda yang dulu nya ceria bersama-sama rakan sebaya nya kesana dan kemari kini di seolah tidak lagi bermaya untuk lakukan semua tu akibat penyakit yang di hadapai nya iaitu Kanser Darah.

Sayu : Ampun kan aku penyakit aku tahap akhir..Bila-bila masa darah akan keluar dari telinga, hidung dan mata (6 Gambar)
Sayu : Ampun kan aku penyakit aku tahap akhir..Bila-bila masa darah akan keluar dari telinga, hidung dan mata (6 Gambar)

Nama aku Muhammad Ramadhan, umur aku 20 tahun, Nak cerita sikit, ketika aku sihat aku tak kenal pun sejadah.

ARTIKEL MENARIK:
1. Sayu : Abah kuat adik sayang abah.. tergapai tangan abah minta tolong akhir nya lesu dijemput ajal (6 Gambar)

2. Sayu : Maafkan abang..Hanya 3 hari kita suami isteri setelah bertarung nyawa sayang pergi (6Gambar)

3. MasyaAllah, KUIL YAHUDI Baru Dibina di Kuala Lumpur bersebelahan Masjid Tabligh. Apa Sudah Jadi dengan Malaysia. Gambar Kedua Paling MENGEJUTKAN !!! Biar Betul

4. Video: Ibu Terkejut Lihat Lidah Bayinya

5. Sayu : Darah nya mercik pada kad nama nya .. Penghantar surat maut dibawah lori sampah (5Gambar)

loading...



Ramadhan%2B3.jpg

Ramadhan%2B6.jpg

ramadhan%2B8.jpg

Ramadhan%2B7.jpg

Ramadhan%2B2.jpg

Sembahyang entah ke mana. Jahil la senang cerita.

Aku macam orang lain. Suka main motor ke sana sini.

Hisap rokok, mulut ‘huduh’.

Tapi bila kena macam ni, baru aku sedar.

Aku kena penyakit ni dua hari sebelum puasa tahun 2016.

Aku kena kanser darah (leukemia) tahap tiga.

Aku berubat di hospital sehingga 17 Disember 2016.

Selepas itu, doktor beritahu tak boleh nak buat apa dah.

Pihak hospital dah mengaku kalah. Mereka beritahu penyakit aku dah sampa ke tahap akhir.
Tapi sebab Mek (ibu) aku kuatkan semangat. Aku mampu bertahan.

Doktor beritahu “Perkara yang akan berlaku kepada Ramadhan, darah akan keluar dari telinga, hidung dan mata tapi tak tahu bila. Yang pasti akan berlaku”

Masa aku lawan penyakit ni, aku banyak belajar pasal agama. Kalau tak kena macam ni, sampai sekarang aku lara. Duk ‘wowawowa’ di tepi jalan macam orang tiada agama.

Orang nampak aku sihat tapi di dalam tiada siapa yang tahu betapa sakit aku lawan penyakit ini tiap-tiap hari.

Setiap malam aku menangis sebab sakit.

Macam motor, di luar nampak comel, cantik tapi enjin di dalam macam-macam rosak. Begitulah juga aku.

Satu lagi aku nak beritahu, kalau sakit jangan dilayan sangat sakit tu. Buat tak tahu, Insyaallah akan hilang sakit tu.

Aku nak pesan pada yang lain, setiap penyakit ada ubatnya. Yang penting sentiasa berdoa dan kuatkan semangat.

Sumber : Facebook Muhammad Ramadhan

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post