Sayu : Allah selamat kan saya ...Wanita diculik masih berkain sembahayang semasa dilarikan (8Gambar)

Sayu : Allah selamat kan saya ...Wanita diculik masih berkain sembahayang semasa dilarikan (8Gambar)

Sungai Buloh: Seorang wanita mengalami detik paling menakutkan dalam hidupnya apabila dilarikan dua lelaki setelah menculik diri nya dengan sebuah van putih.

Sayu : Allah selamat kan saya ...Wanita diculik masih berkain sembahayang semasa dilarikan (8Gambar)
Sayu : Allah selamat kan saya ...Wanita diculik masih berkain sembahayang semasa dilarikan (8Gambar)

Wanita tersebut anak kepada pemilik kilang langsir masih berkain sembahayang ketika dilarikan dua lelaki terbabit.

ARTIKEL MENARIK:
1. TERKINI: Masyallah Seorang Budak Berusia 4 tahun Di Perkosa 3 Lelaki NEGRO, Kemudian Di Tanam Hidup2 Di Dalam Lumpur (5 FOTO)

2. Suami Jahannam,Sumbat Kayu Pencanai Ke Dalam Dubur Isteri

3. ALLAHHUAKBAR ! Inilah Rakaman CCTV Detik Pembunuhan Keluarga VVIP Yg Dikurung Semalam ! Kesiannya Tengok =(

4. TERKINI ! SAH ! 6 Sekeluarga VVIP Maut Dikurung ! Allah... Allah... KEJAMNYA !

5. Akibat curi basikal, 2 pelancong Australia menerima nasib yang sangat MALANG

loading...

Dalam kejadian sekitar jam 5 petang itu, mangsa seorang wanita berusia awal 20an dilaporkan keluar dari rumahnya di Bandar Baru Sungai Buloh, untuk mengalihkan kereta di hadapan rumah.

Pada masa sama, suspek yang menaiki sebuah van putih, mendekati mangsa sebelum menariknya masuk ke dalam van selain turut meninggalkan nota dalam bahasa Mandarin memaklumkan mangsa diculik dan meminta wang tebusan sebanyak RM5 juta di hadapan rumahnya.

Semasa di dalam van, mangsa dilaporkan menjerit meminta pertolongan orang awam sehingga didengari oleh orang ramai yang berada berhampiran kawasan Bandar Baru Sungai Buloh.

"Orang awam yang melihat kejadian itu mengejar van putih berkenaan. Mangsa kemudian ditinggalkan di selekoh sebuah pasar raya di Sungai Buloh," kata Abdul Aziz pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Sungai Buloh, di sini.


dua%2Bpenculik.jpg

dua%2Bpenculik%2B2.jpg

dua%2Bpenculik%2B1.jpg

dua%2Bpenculik%2B4.jpg

dua%2Bpenculik%2B7.jpg


Menurut Abdul Aziz, selepas meninggalkan mangsa yang hanya cedera ringan di dahi dan lengan, van suspek memecut ke arah Sungai Pelong, namun terbabas sebelum melanggar sebatang pokok, menyebabkan van itu terbakar.

"Orang awam yang mengejar suspek membelasah mereka di tempat kejadian dan kedua-dua mereka kemudian diberkas polis," katanya.

Beliau berkata hasil siasatan mendapati motif penculikan itu kerana suspek kalah judi dan mahu melangsaikan hutang along dengan menculik anak pemilik kilang langsir berkenaan.

Katanya suspek sudah melakukan pemerhatian selama sebulan sebelum menculik wanita itu untuk dijadikan tebusan.

"Polis turut merampas sebilah parang dan pisau, wang tunai lebih RM2,000, segulung tali dipercayai untuk mengikat mangsa, nota ugutan culik dan sebuah beg.

"Van yang digunakan suspek adalah kenderaan curi menggunakan nombor plat pendaftaran palsu," katanya.

Menurut Abdul Aziz, kedua-dua suspek yang bekerja sebagai juruteknik penghawa dingin, disiasat mengikut Seksyen 365 Kanun Keseksaan dan direman selama empat hari sehingga Sabtu ini.

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post