Bedak Johnson baby punca Kanser Ovari, Syarikat Johnson & Johnson diarah saman 55.000.000 usd

Bedak Johnson baby punca Kanser Ovari, Syarikat Johnson & Johnson diarah saman 55.000.000 usd

Mahkamah telah memerintahkan Johnson & Johnson untuk membayar $ 55.000.000 atas tuntutan bahawa produk bedaknya menyebabkan kanser.

Bedak Johnson baby punca Kanser Ovari, Syarikat Johnson & Johnson diarah bayar saman 55.000.000 usd
Bedak Johnson baby punca Kanser Ovari, Syarikat Johnson & Johnson diarah bayar saman 55.000.000 usd

Para juri berunding selama lapan jam pada hari Isnin dalam kes seorang wanita bernama Gloria Ristesund dari South Dakota yang mengaku menggunakan bedak ini dari sekitar kawasan sensitifnya selama bertahun dan telah mengakibatkan kanser ovariumnya.


ARTIKEL MENARIK:
1. Senarai Kopi Beracun Disahkan Oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (Mohon Sebarkan!)

2. “Kalau Nampak Kawan Jalan Laju, Panggil 3 Kali. Kalau Tak Jawab, Jangan Ikut”

3. TERKINI!!!!Jadual Pembayaran BR1M 2017 Yang Sebenar....

4. Tak nak guna fungsi Paywave pada kad debit? Sekat saja fungsinya menggunakan ATM

5. Allahhu ! Rupanya Ini Punca Sebenar Kapal Terbang Dilarang Melintas Di Atas Kaabah ! MOHON SHARE !

loading...


Atas putusan yang memenangkan anak guamnya itu, peguam Gloria, Jere Beasley berkata bahawa anak guamnya bersukur dengan keputusan akhir mahkamah tersebut.

Hukuman ini bukan yang pertama kalinya, beberapa bulan sebelum mahkamah memutuskan untuk menghukum syarikat J & J perlu membayar pampasan sejumlah $ 72 juta atau RM 955 bilion dalam kes meninggalnya seorang wanita Alabama kerana kanser ovari yang diduga disebabkan oleh penggunaan Baby Powder produk dari syarikat ini.

Kajian diteruskan diantara hubungan bedak dengan kanser ovari

Dia adalah salah satu dari puluhan wanita menggugat syarikat ini untuk mengatakan ini adalah kegagalan mereka untuk memaklumkan pada pelanggan tentang bahaya bedak bayi.

Tapi "sukar untuk terus menyambung kanser ovari akibat bedak," Eva Chalas, kepala Gynecologic Oncology dan Pengarah Perkhidmatan Kanser Klinikal dari Hospital Winthrop-University, mengatakan dalam sebuah wawancara telefon Februari.

"Maklumat talc powder keluar beberapa tahun yang lalu ketika mereka melihat bedak ternyata berkaitan kanser diantara wanita dengan kanser ovari," kata Chalas. Dia berkata kebimbangan bahaya bedak bayi ini menyebabkan banyak doktor menyarankan diantara para ibu untuk berhenti menggunakan bedak diantara bayi mereka, dan untuk menghentikan penggunaannya untuk kesihatan organ feminin.

Sumber : http://www.britaharian.com

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post