Inilah 10 Khasiat Tersembunyi Dari Kulit Pisang Yang Ramai Tak TAHU !!

Inilah 10 Khasiat Tersembunyi Dari Kulit Pisang Yang Ramai Tak TAHU !!

Siapakah yang tidak biasa dengan pisang? Yang pasti anda telah biasa dengan buah-buahan yang kulit adalah kuning.

Inilah 10 Khasiat Tersembunyi Dari Kulit Pisang Yang Ramai Tak TAHU !!
Inilah 10 Khasiat Tersembunyi Dari Kulit Pisang Yang Ramai Tak TAHU !!

Pisang yang popular dengan manfaat “juta”. Manfaat kesihatan pelbagai kulit pisang untuk membuat orang ini banyak rusa. Tetapi, Adakah anda tahu bila daging tidak hanya kursus yang berguna, kulit pisang juga membawa manfaat kepada anda.


ARTIKEL MENARIK:
1. Maksud Sebenar Bin Binti Dan BTE Yang Selama Ini Belum Pernah Didedahkan! Mesti Korang Tak Sangka

2. Senarai Kopi Beracun Disahkan Oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (Mohon Sebarkan!)

3. Ramai Salah Bancuh Susu Anak Sampai Hilang Khasiatnya, Berikut Adalah 5 Langkah Betul bancuh Susu Bayi

4. Inilah Sebab Utama Kenapa Jangan Bagi Anak Minum Milo Seawal Usia 7 Tahun. Kongsikan Demi Kesihatan Anak-Anak...

5. Air Halia Panas Banyak Kelebihannya Terutama Untuk Wanita. Baca Sebabnya Di Sini

Kebaikan pisang peels yang anda perlu tahu:

Manfaat kulit pisang

1. Saya boleh menghilangkan jerawat

Pisang peels adalah juga sangat bermanfaat untuk Kecantikan kerana kebanyakan kandungan seperti vitamin B, vitamin C, vitamin B6, magnesium, seterika, fosforus dan kalim yang sedia ada di dalamnya. Salah dia boleh menghilangkan jerawat. Antioksidan kandungan serta antikulat adalah dalam hal ini kulit pisang juga boleh mengurangkan minyak berlebihan dan boleh mengatasi kerengsaan dan gatal-gatal pada kulit jerawat boleh mempercepatkan rawatan dan dapat menghapuskan tinggalan zaman silam jerawat.

Tentang cara yang dapat dilakukan dengan mengambil kulit pisang adalah masih kuning dan gosokkan kemudian – gosokkan di muka apabila telah hitam mengambil lagi dan Ulangi. Kerja lebih kurang 10 minit dan biarkan ia 30 hingga 1 jam, kemudian flush. Bagaimana ini boleh dilakukan setiap hari sehingga jerawat kecacatan kelihatan kemerahan mula untuk pudar dan jerawat tidak akan kelihatan lagi.

2. Whiten gigi

Salah satu manfaat kulit pisang iaitu whiten gigi. Mendapan pisanglah mangan, magnesium dan kalium pada kulit yang boleh membantu whiten pesanan e-mel gigi. Bagaimana untuk membuat pisang yang kulit untuk gigi pemutihan jadi sangat mudah, dengan menggosok di sisi dengan kulit pisang melakukan gerakan bulat sepanjang dua hingga lima minit. Kemudian Bersihkan dengan cara memberus gigi saya. Adakah cara untuk satu hingga dua minggu untuk mendapatkan kesan yang maksima.

3. Faedah-faedah daripada kulit pisang untuk muka

Yang tidak mahu mempunyai satu cahaya yang sihat muka? Apabila anda mahu kulit muka yang boleh memancar Kecantikan dengan cara yang maksimum, terdapat kekecohan yang cuba untuk menyembunyikan kulit pisang ini. Satu cara ialah dengan menggosok bahagian dalam kulit pisang pada semua permukaan muka sebelum pergi tidur cara sekata. Bermalam di biarkan, dan kemudian kosongkan pada keesokan harinya dengan air suam. Guna kulit pisang yang segar, Tempahan pared buah syarikat untuk mendapatkan hasil yang terbaik.

4. Merawat luka

Manfaat kulit pisang yang lain yang mampu untuk merawat luka. Kecederaan disebabkan oleh kecederaan, terutamanya pada lutut boleh diubati dengan menggunakan kulit pisang. Cara iaitu dengan menggosok pisang kulit “baharu” pada bahagian yang cedera. Kemudian, anda boleh melihat kesan kulit pisang ini dari penyembuhan.

5. Merawat jerawat degil

Salah satu faedah-faedah yang anda terima daripada kulit pisang yang mengubati jerawat. Adakah saya hanya menggosok bahagian dalam kulit pisang pada jerawat. Jadi yang mendapat keputusan maksimum do cara rutin dan menggunakan waktu malam supaya jerawat tidak dilihat lagi.

6. Menghalang lebam serta kerengsaan pada kulit

Kulit pisang mengandungi antioksidan yang semulajadi dan mineral adalah sangat berguna untuk pemulihan kulit serta merawat kerengsaan atau lebam pada bahagian luar kulit. Silap mata tersebut cukup mudah, dengan kulit pisang yang dilekatkan pada tempat yang cedera. Biarkan ia akan bagi satu malam sehingga pagi, kemudian flush dengan air bersih.

7. Perlindungan UV

Pengecualian untuk manfaat di atas, kulit pisang juga mengandungi bahan-bahan yang boleh digunakan untuk membuat mata perlindungan dari cahaya ultraviolet berisiko besar mendapat gali. Untuk merasai manfaat daripada pisang kulit ke kulit ini salah satu cara boleh digunakan pisang menggosok peels di dalam ruang di kelopak mata. Pastikan anda memakai pisang yang kulit yang sudah dikeringkan di sepanjang masa. Pengambilan secara teratur juga telah terbukti untuk mengurangkan risiko katarak.

8. Penawar semulajadi penyakit Psoriasis

Pisang avail kulit yang boleh digunakan untuk pesakit yang menghidapi Psoriasis, bahawa penyakit ditandakan oleh itu tiada akan skala berwarna keperakan serta penambahan warna merah dan sakit atau gatal. Jika skala ini akan menyebabkan pendarahan carded sakit yang cantik.

Bagaimana untuk berdepan dengannya, iaitu greasing atau menggosok kulit atas ruang yang membangun psoriasis kulit pisang dengan cara sekata. Pada mulanya ia akan kelihatan kemerahan pada kulit tetapi warna secara beransur-ansur akan susut atau hilang dalam diri mereka.

9. Bolehkah sebagai penawar sakit kepala

Pisang avail peels untuk kesihatan lain iaitu boleh mengendalikan sakit kepala atau Migrain. Langkah-langkah yang sangat mudah dilakukan kerana ia adalah sangat mudah, iaitu dengan menumbuk kulit pisang kemudian tampal pada dahi. Melakukan cara ini sehingga sakit kepala anda akan hilang.

10. Anti Depressant

Penyelidikan yang pernah dijalankan di pakar-pakar AS berkata bahawa meminum kulit pisang panas oleh Juiced mungkin boleh meredakan emosi. Kulit pisang juga mengandungi tryptophan yang melakukan membetulkan keadaan dengan menaikkan hati sero kandungan

Kredit: http://sehinggit.blogspot.my

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post