TERKINI ! SAH ! Ramli MS Berdepan Hukuman Penjara

TERKINI ! SAH ! Ramli MS Berdepan Hukuman Penjara

Komposer muzik popular Datuk Ramli MS yang gagal mendaftarkan perkahwinannya dengan penyanyi Alyah dalam masa enam bulan selepas bernikah boleh disabitkan sebagai kesalahan selain dikenakan penalti mengikut Seksyen 31 Undang-Undang Keluarga Islam Negeri Selangor 2013.

TERKINI ! SAH ! Ramli MS Berdepan Hukuman Penjara
TERKINI ! SAH ! Ramli MS Berdepan Hukuman Penjara

“Secara dasarnya pasangan yang berkahwin di luar negara perlu mendaftarkan perkahwinan tersebut dalam masa enam bulan selepas tarikh perkahwinan itu dengan hadir di hadapan Pendaftar Perkahwinan, Perceraian dan Rujuk di bawah enakmen tersebut.



ARTIKEL MENARIK:
1. Kisah Hidup Sri Vida Yang Ramai Tidak Tahu Betapa Susahnya Dan Wajahnya Sebelum Menjadi Jutawan

2. "Sebagai Penaja Terbesar Dalam Rancangan Ini Saya Tidak Membenarkan Elly Mazlien Tarik Diri! Contract Sudah Sign! Maka Itu Saya Memutuskan Untuk. . .",

3. Terlalu Ramai Komplen Dan Ingin Boikot GV3, Akhirnya Saat Yang Ditunggu Buat Semua Peminat Elly Mazlien! Astro Buat Keputusan Yang Mengejutkan Kepada Elly Mazlien!

4. "Memang Elly Mazlein Boleh Menyanyi Dengan Baik Dan Menjiwai Lagu Buat Ramai Peminat Tergilakan Dia, Tetapi Dia Silap Kerana Terlalu. . .",

5. VIDEO: PANAS ! Inilah Kata² Tok Ram Hingga Buat Elly Mazlein Malu Besar Sampai Nekad Tarik Diri Dari Gegar Vaganza Malam Tadi !

“Sebaik-baiknya sejurus kembali ke Malaysia pasangan yang menetap di negeri Selangor terus hadir di hadapan mana-mana Pendaftar di negeri ini dengan mengemukakan surat perakuan nikah dan dokumen berkaitan untuk mengesahkan perkahwinan itu telah berlaku,” kata Penolong Pengarah Unit Dasar, Penyelewengan dan Doktrinisasi Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Shahrom Maarof kepada mStar.

Tambah Shahrom lagi, pihak JAIS akan menjalankan siasatan menyeluruh terhadap pasangan itu kerana mereka gagal mendaftarkan perkahwinan mereka selepas setahun lima bulan bergelar suami isteri.

“Jika jelas peraturan itu dilanggar, maka pasangan itu boleh dikenakan hukuman denda tidak melebihi RM1,000 atau penjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya sekali.

“Bagaimanapun kes Ramli dan Alyah masih diperingkat siasatan dan mereka akan dipanggil untuk memberi keterangan sama ada perkahwinan tersebut ada mendapat kebenaran di luar dan dalam negara dan perkara-perkara berkaitan sebelum kes itu dibawa ke Mahkamah Syariah untuk dibicarakan.”

Terdahulu perkahwinan Ramli dan Alyah telah terbongkar apabila JAIS membuat serbuan di kediaman mewah Ramli di Bandar Kinrara, Puchong 28 Ogos lalu kerana disyaki berkhalwat, namun kedua-dua pasangan tersebut telah disahkan berkahwin pada 18 Mac 2013 di Batam, Indonesia.

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post