Khidmat Kakitangan Awam Kontrak Akan Ditamatkan Sepenuhnya Disember 2016?

Khidmat Kakitangan Awam Kontrak Akan Ditamatkan Sepenuhnya Disember 2016?

PUTRAJAYA - Sumber dari seorang kakitangan awam di pusat pentadbiran kerajaan mendedahkan, kakitangan kerajaan yang berstatus kontrak tidak akan disambung dan ditamatkan sepenuhnya bermula Disember 2016.

Khidmat Kakitangan Awam Kontrak Akan Ditamatkan Sepenuhnya Disember 2016?
Khidmat Kakitangan Awam Kontrak Akan Ditamatkan Sepenuhnya Disember 2016?

"Kakitangan berstatus kontrak tidak akan disambung dan ditamatkan sepenuhnya mulai Disember 2016. Kepada kakitangan kontrak, bolehlah mula merancang untuk mencari kerja-kerja lain sementara masa masih ada," kata sumber.


ARTIKEL MENARIK:
1. [VIDEO] Tolong Viralkan!! Inilah Wajah Dan Maklumat Lelaki Cina Halang Dan Cabul Penguatkuasa Wanita Melayu

2. Video seorang wartawan dan jurukamera NTV7 dikejar anjing viral di media sosial cetus rasa geli hati netizen.

3. Didoakan ‘Dihumbankan Dalam Neraka’, Fuh !!! Ini Respon Pembaca Berita Terkenal, Izwan Azir Yang MENGEJUTKAN !

4. Biadap! Netizen Doa Pembaca Berita TV3 Masuk Neraka (3 Gambar)

5. Nora Tukar Lagu Lagi Untuk GV Separuh Akhir?? Ini Komen Panas Raqim Ahmad (Pihak Astro) Buat Media Hairan Dan Netizen Bengang!!

Menurut individu yang mendedahkan perkara tersebut, dia mendapat maklumat itu dari mesyuarat yang dihadiri olehnya pagi tadi.

Dia yang pada mulanya enggan berkongsikan mengenai perkara itu namun memikirkan bahawa kakitangan awam berstatus kontrak perlu tahu dan membuat persediaan awal, lalu mendedahkan perkara itu di media sosial.

"Saya sebenarnya enggan ambil pusing tetapi memandangkan saya perlu beritahu untuk persediaan awal rakan-rakan yang terlibat agar perkara ini tidaklah mengejutkan mereka.

"Saya pun ada anak bini, saya pun fikirkan nasib kakitangan kontrak yang ada anak bini. Apa-apa pun kita doakan yang terbaik," katanya.

Sementara itu, sumber yang lain pula mengesahkan bahawa apa yang diberitakan itu adalah benar.

"Semua kakitangan awam berstatus kontrak tidak akan disambung perkhidmatannya dan akan digantikan dengan jawatan yang kekal. Pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) tiada peruntukan yang mencukupi untuk menampung gaji kakitangan kontrak pada tahun ini dan tahun seterusnya," jelas sumber kedua.

Difahamkan beberapa agensi kerajaan juga giat menyerap kakitangan kontrak ke jawatan tetap semenjak tahun lalu bagi mengelakkan gerak kerja setiap agensi tidak terjejas.

Sumber- THEHYPEMEDIA

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post