Harga LPG Naik Tahun Depan, RM7 Setong?

Harga LPG Naik Tahun Depan, RM7 Setong?

KUALA LUMPUR - Selepas harga minyak masak dan petrol naik pada Selasa lalu, harga gas petroleum cecair (LPG) pula dilaporkan akan turut naik mulai tahun depan, lapor China Press (terjemahan Sinar Harian)

Harga LPG Naik Tahun Depan, RM7 Setong?
Harga LPG Naik Tahun Depan, RM7 Setong?

Menurut maklumat daripada peruncit, kenaikan harga LPG mungkin tidak akan berlaku pada tahun ini tetapi tetap akan naik selewat-lewatnya tahun depan dengan kadar kenaikan RM7 setong.


ARTIKEL MENARIK:
1. Kita Sudah Tampung Kenaikan Minyak Dengan Pemberian BR1M Kepada Rakyat - Khairy

2. Berita Baik Untuk Rakyat Malaysia,,,Harga Minyak naik lagi, tertinggi untuk 2016

3. "DEMI ALLAH, AKU AKAN MELAKNATKAN KAU SULTAN KELANTAN!" Inilah Wajah Ayahanda PEKIDA yang MAKI Sultan Kelantan Dengan Kata-kata KESAT. Mohon VIRALkan supaya POLIS ambil TINDAKAN Secepat Mungkin!!

4. [VIDEO] VIRAL Bawa Keluar Bini Orang Tanpa Pengetahuan Suami. Dah Kantoi Acukan Pistol Pulak !!!

5. [VIDEO] ‘Ini Cara Nak Stop Awak Punya Viral’ – Lelaki Hina Golongan Pemandu Lori Didesak Minta Maaf


Selain itu juga, ada dalam kalangan ejen penjual LPG turut memaklumkan, kenaikan harga LPG kali ini tidak mampu dielakkan lagi dan kini hanya menunggu masa untuk diluluskan dan diumumkan oleh kerajaan dalam beberapa bulan akan datang.

Bagaimanapun, tinjauan wartawan China Press terhadap beberapa peruncit dan ejen penjual LPG di sekitar Lembah Klang dan peruncit mengesahkan mereka belum menerima sebarang maklumat berhubung kenaikan LPG seperti yang dilaporkan beberapa akhbar bahasa cina sejak dua hari lalu.

Sekiranya harga LPG dinaikkan, pengguna sekali lagi terpaksa mengeluarkan perbelanjaan tambahan. Malah, peniaga makanan juga turut akan menaikkan harga jualan mereka. -

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post