"Belum Apa-Apa Dah Ada Niat Nak Kondem HKL", Jururawat Tegur Sikap Brosis Safiey Ilias

"Belum Apa-Apa Dah Ada Niat Nak Kondem HKL", Jururawat Tegur Sikap Brosis Safiey Ilias

Gara-gara memuatnaik sebuah status yang dilihat mungkin berniat berjenaka di laman Facebooknya, Safiey Ilias nampaknya telah menerima kritikan lagi.

"Belum Apa-Apa Dah Ada Niat Nak Kondem HKL", Jururawat Tegur Sikap Brosis Safiey Ilias
"Belum Apa-Apa Dah Ada Niat Nak Kondem HKL", Jururawat Tegur Sikap Brosis Safiey Ilias

Kali ini beliau yang dikatakan telah ke Hospital Kuala Lumpur untuk mendapat rawatan susulan selepas membuang payudara, namun satu statusnya berbunyi "Kat HKL ni. Kalau staff HKL kurang ajar, nak buat live on the spot." nampaknya telah membuatkan ramai kakitangan hospital dan orang ramai tidak berpuas hati.


ARTIKEL MENARIK:

Menyedari akan kemungkinan berlaku sesuatu yang lebih serius Safiey dikatakan telah menurunkan status berkenaan tapi tanpa sebarang permohonan maaf.

Namun tindakannya itu telah memberikan kesan kepada kakitangan hospital terutamanya HKL di mana sebuah status menegur sikap Safiey itu telah dimuatnaik oleh seorang jururawat lelaki bernama Anwari Hamzah.

Bagi Anwari, beliau agak kecewa dengan status berkenaan di mana baginya dilihat Safiey mempunyai niat brosis mahu kondem HKL, baginya jika HKL tidak memberikan servis yang baik, kenapa Safiey jadikan HKL sebagai pilihan utama, itu sudah menunjukkan servis di HKL adalah yang terbaik.

Jom kita baca.

BELUM APA DAH NAK KONDEM HKL?
Ada seorang insan ni, dia pi Hoapital Kuala Lumpur (HKL) nak follow up TCA (temujanji) dan kononnya dia ugut nak kondem HKL kalau staf tak layan dia elok-elok.
Aku ingatkan dia nak pi refer Psychiatric untuk selesaikan kecelaruan jantina dia. Mana la tahu, dah terbukak hati dia nak jadi satu jantina balik. Rupanya nak followup mastectomy (pembuangan payudara) dia je. Hampa.
Bro. Eh, Sis. Eh. Em, Brosis.
Kalau niat awal brosis nak kondem HKL, kenapa datang ke HKL in the first place eh? Lembah Klang ni ada banyak gila hospital. Berpuluh-puluh hospital ada kat sini. 
Pelik jugak kalau seorang wanita/lelaki tu pi ke satu tempat yang dia memang dari awal tak suka untuk dapatkan servis. Melainkan servis kat situ memang dah tiptop dari awal lagi. Hmm.
Aku cukup menyampah sungguh dengan orang yang baru nak jadi popular dah pandai nak hentam sana sini. Tau la hang dan Chomeyyyy tu satu geng kecelaruan jantina dan jenis tak boleh nak peram emosi "feminin" tu, tapi takyah nak nak bajet popular sangat. Ramai yang tak kenai pun hangpa tu sapa.
Dalam kes macam ni, satu perkara yang buat aku simpati dengan staf kesihatan adalah apabila depa nak isikan borang pesakit macam si Safi ni. Terutama sekali part yang ni.
Jantina : Lelaki / Perempuan
(Pilih satu sahaja)

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post