TERBARU: Gadis Ini Marahi Saya Setelah Ditegur..Saya TERKENCING Dalam Seluar.. – Ras Adiba .. .. .Inilah Wajah Perempuan yang HINA Ras Adiba sehingga ras adiba terkencing dlm seluar. Astaghfiurllah

TERBARU: Gadis Ini Marahi Saya Setelah Ditegur..Saya TERKENCING Dalam Seluar.. – Ras Adiba .. .. .Inilah Wajah Perempuan yang HINA Ras Adiba sehingga ras adiba terkencing dlm seluar. Astaghfiurllah

Penyalahgunaan tandas OKU sememangnya selalu berlaku. Apatah lagi selalunya tandas OKu luas dan tiada orang guna.

TERBARU: Gadis Ini Marahi Saya Setelah Ditegur..Saya TERKENCING Dalam Seluar.. – Ras Adiba .. .. .Inilah Wajah Perempuan yang HINA Ras Adiba sehingga ras adiba terkencing dlm seluar. Astaghfiurllah
TERBARU: Gadis Ini Marahi Saya Setelah Ditegur..Saya TERKENCING Dalam Seluar.. – Ras Adiba .. .. .Inilah Wajah Perempuan yang HINA Ras Adiba sehingga ras adiba terkencing dlm seluar. Astaghfiurllah
Memang akan ada mereka yang tidak bertanggungjawab menggunakan tandas tersebut.


ARTIKEL MENARIK:
1. "Walaupun Saya Hamil 5 Bulan Tapi Dia Tetap Buat Benda Tu Pada Saya, Adil Ke Suami Macam Ni?", Panas! Adira Dedahkan Perangai Sebenar Dato Red Buat Orang Ramai Terkejut Besar!

2. "Patutlah Selama Ni Aku Tengok Kaza Sentiasa Bersama Aidil Aziz MAsuk Keluar Mahkamah.. Rupanya Dia...",

3. Fara Fauzana Kena Maki Dengan Peminat Neelofa Dan Fattah Amin!! Ini Puncanya..

4. PANAS: NABIL Berani Mati Dedah punca Utama Isterinya Tidak Mahu Berhijab!! ASTAGHFIRULLAH

5. PERGHHH!! Gambar Terkini Anak Dara Mas Idayu Yang Cun Bikin Ramai Lelaki Cair

Ini perkongsian dari selebriti Ras Adiba apabila dia bertembung dengan gadis yang menggunakan tandas OKu ini.

Jom baca:

KEJADIAN 22 OKTOBER

OKU toilet near the Food Court, New Block A, Pantai Medical Centre, Bangsar.
*Gadis ini memarahi saya kerana mengambil gambarnya tatkala menggunakan tandas OKU. Meninggikan suara & mengatakan bahawa bukannya OKU ada guna 24 jam jadi kenapa dia tidak boleh!* This young lady was irked because my husband took pics of her coming out from the disabled toilet. (This we do as evidence of able bodied misusing our toilets)
I asked if she was disabled. She instead turned around and shouted at him & said why do we have to take her pics. I told her this was to make sure that an able body doesn’t abuse our facilities.
She shouted back saying that this toilet is not 24 hours used by the disabled, so why can’t she use it! I told her that she cannot abuse what’s us & that she should use the normal toilets next door.
She kept screaming back rudely to me insisting that there’s nothing wrong with her using the disabled toilet. I said that I will make a complain and she said that she doesn’t care & dared me to!
I then went in the toilet & whilst in it I could hear voices outside asking rudely to my kids and my carer as why we must take pics of their colleague.
I came out from the loo and said to them that an able bodied MUST RESPECT the facilities meant for the disabled. They kept arguing defending their friend.
I said if you’re not disabled then please don’t ask to be disabled. There are reasons why the toilets are built for us but they kept on arguing with me and raising their voices!
All this could have been avoided if the girl just apologized for her mistake, not be so rude & egoistic. If I don’t stand up fighting for the rights of the disabled forever this will go on.
I don’t normally do this but when you have misused facilities which are meant for me and my people, and on top of that you verbally attacked me when i questioned you of my rights, you’ve just crossed the line. I strongly believe i should make you famous. I will also tell my community to be careful of you and people like you. You mess with me – you mess with my people!

KENYATAAN PADA 28 OKTOBER

Beberapa hari lalu saya paparkan kisah gadis yang tidak sopan terhadap saya & kemudahan OKU. Ceritanya diviralkan. Rakyat dalam & luar negara beri komen.
Ada yang sokong & ada yang kata tidak baik saya mengaibkan orang di khalayak. Untuk pengetahuan semua, saya tidak suka memburukkan orang. Tetapi kali ini saya hilang sabar.
Sampai bila kami harus di maki-hamun & diperlekehkan. Hak kami tidak dihormati! Berbalik pada insiden itu, saya lakukannya kerna sikapnya yang angkuh, ego & tidak menghormati kemudahan kami.
Beliau & kemudian dua rakannya, berteriak di depan anak-anak saya yang saya ajar menghormati kami & kemudahan kami. Sekiranya beliau mengaku silapnya, perkara ini takkan berlanjutan.
Saya pesakit Saraf Tunjang atau Spinal Cord Injury yang lumpuh separuh badan atau Paraplegic paras T10. Kalau kerap kali kami terpaksa tunggu untuk ke tandas akan membawa kepada infeksi pundi kencing/urinary tract infection.
Hari itu saya tidak menggunakan beg air kencing atau lampin. Segan saya nak bercerita di sini, tapi kerna dia gunakan tandas OKU (walaupun tandas sebelah kosong jam itu) saya TERKENCING di dalam seluar & kerusi roda saya basah.
Cuba anda bayangkan. Mana saya nak letak muka? Apalah tinggal pada maruah saya?! Saya 48 tahun & tidak mampu pertahankan diri saya dari dibuli daripada hendak ke tandas?!
Ada dia & rakan-rakannya ambil peduli akan masaalah saya sebagai OKU? Terserah pada anda untuk menilai apa yang telah berlaku. Saya pohon anda memahami.
Saya segan bercerita begini namun inilah realiti hidup saya & rakan-rakan OKU tempohi tiap hari. Justeru di Jumaat yang mulia ini, saya dengan rendah dirinya, memohon maaf pada gadis yang saya pampangkan wajahnya pada hari itu.
Gadis yang tidak bijak & yang entah ke mana diletak otaknya pada hari itu, kerna memarahi saya & kerna tidak prihatin dengan keperluan saya. Maaf saya juga pada anda semua kerna tidak beri pencerahan masaalah yang saya alami saat itu.
Saya malu, malu kerna terpaksa berkongsi keadaan sebenar saya waktu itu.
Biarlah saya mengalah. Doa saya pada si gadis – moga anda tidak akan menjadi OKU seperti saya! Assalamualaikum. (Kongsilah pengalaman saya agar menjadi iktibar)
Gadis-Ini-Marahi-Saya-Setelah-Ditegur..S

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post