"Saya Jual Susu Badan Saya Sendiri.." - Wanita Hidup Mewah ! Jual Susu Badannya... SUBHANALLAH !

"Saya Jual Susu Badan Saya Sendiri.." - Wanita Hidup Mewah ! Jual Susu Badannya... SUBHANALLAH !

"Saya Jual Susu Badan Saya Sendiri.." - Wanita Hidup Mewah ! Jual Susu Badannya... SUBHANALLAH !

"Saya Jual Susu Badan Saya Sendiri.." - Wanita Hidup Mewah ! Jual Susu Badannya... SUBHANALLAH !

"Saya Jual Susu Badan Saya Sendiri.." - Wanita Hidup Mewah ! Jual Susu Badannya... SUBHANALLAH !

KUALA LUMPUR, 3 April — Kebolehan menghasilkan susu badan yang banyak membuatkan ibu beranak empat mengaut ribuan ringgit sebulan dengan menjualnya kepada pihak memerlukan.


ARTIKEL MENARIK: Suami Isteri Jual Video Jimak Karana Kesempitan Hidup


Ros, bukan nama sebenar, mengakui kerana kesempitan wang menyebabkannya menjual susu badan walaupun sedar perbuatan itu mampu merosakkan hubungan kekeluargaan dalam Islam.

“Saya mampu memperoleh pendapatan melebihi RM5,000 sebulan menerusi penjualan susu badan kepada pelanggan yang tidak putus-putus meminta bekalan berkenaan setiap hari.

“Saya puas hati dengan pulangan yang diperoleh kerana saya tidak perlu bekerja keras di pejabat sebelum ini. Saya dapat jaga anak di rumah sambil pam susu badan untuk dihantar kepada pelanggan pada waktu petang.

“Sekarang saya ada lebih lapan anak susuan sejak tiga tahun lalu, itu tidak termasuk pelanggan yang membeli sekali-sekala kerana ada ibu yang tidak sihat dan gagal menyusukan anak mereka,” katanya seperti dilapor Harian Metro hari ini.

Wanita itu berkata susu badan dijual dengan harga RM30 hingga RM50 bagi setiap 145ml, bergantung sama ada disediakan dalam botol atau plastik.

Katanya, susu badan yang banyak mampu dihasilkan melalui pemakanan tradisional selain mengamalkan urutan badan.

“Penjualan setiap bulan pasti mencecah 200 botol berikutan ada ibu yang gemar membeli secara pukal untuk bekalan seminggu,” dia dilaporkan berkata.

Mengulas perkara yang sama, seorang pendakwah bebas berkata perbuatan itu halal di sisi agama tetapi tidak berakhlak.

“Mengupah ibu susuan itu lebih baik berbanding jual beli (susu yang dipam) biarpun risiko sama perlu ditanggung iaitu hubungan terlarang antara adik beradik susuan yang tidak disedari pada masa depan,” kata Ahmad Dusuki Abd Rani kepada Harian Metro.

“Perkara ini perlu diberi perhatian oleh ibu bapa yang mengupah ibu susuan kerana kita tidak mahu wujud masalah yang lebih serius sehingga merosakkan keturunan.”

Mengulas mengenai perkara tersebut, Ros berkata pelanggan cenderung tidak berhubung kembali dengannya selepas anak mereka sudah tidak lagi mendapatkan susu badannya.

Sementara itu seorang perunding penyusuan ibu Siti Nur Suraya Mohamed Ali berkata susu badan yang tercemar boleh menyebabkan bayi dijangkiti penyakit.

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:




BACA ARTIKEL PENUH DI SINI DAN DI SINI

Post a Comment

Previous Post Next Post