BANTU SEBARKAN !! Pesakit ASMA WAJIB BACA !! Sembuhkan Asma Tak Perlu Pakai INHALER, Minum Jus Ini Di JAMIN ASMA Kembali Sembuh. INSYA ALLAH!!

BANTU SEBARKAN !! Pesakit ASMA WAJIB BACA !! Sembuhkan Asma Tak Perlu Pakai INHALER, Minum Jus Ini Di JAMIN ASMA Kembali Sembuh. INSYA ALLAH!!

Asma merupakan suatu penyakit yang disebabkan oleh penebalan pada saluran bronkial, dan peradangan kritis pada pernafasan.

BANTU SEBARKAN !! Pesakit ASMA WAJIB BACA !! Sembuhkan Asma Tak Perlu Pakai INHALER, Minum Jus Ini Di JAMIN ASMA Kembali Sembuh. INSYA ALLAH!!
BANTU SEBARKAN !! Pesakit ASMA WAJIB BACA !! Sembuhkan Asma Tak Perlu Pakai INHALER, Minum Jus Ini Di JAMIN ASMA Kembali Sembuh. INSYA ALLAH!!
Asma boleh menyebabkan seseorang sukar bernafas, serta lemas. Penyebab asma yang biasanya diantisipasi iaitu ketika batuk, serta kekurangan nafas.

Sembuhkan-Asma-Tanpa-Inhaler

Bagaimana proses terjadinya asma? Secara rinkas, ini iaitu gambaran terjadinya proses asma. Waktu seorang penderita asma, paru-paru nya teriritassi oleh alergi atau perkaral lain yang menjadi penyebab asma, maka terjadilah penyempitan pada saluran pernafasannya. Lalu, otot- otot di bakal mengencang, serta berlangsung peningkatan pada produksi kahak dalam leher. Semua tanda-tanda ini, bakal mengakibatkan penderita sukar bernafas, batuk tanpa henti, serta sesak. Gejala inilah yang disebut dengan asma.

Para pasien asma, biasanya mengandalkan inhaler ketika sulit bernafas. Inhaler mudah dibawa kemana saja, serta sangatlah membantu ketika diserang asma secara tiba-tiba.

Penggunaannya yang praktis, serta sangatlah bermanfaat, membuat penderita asma sangatlah bergantung pada inhaler. Sesungguhnya, terus-terusan menggunakan inhaler tak baik untuk kesehatan. Serta justru jadi penyebab untuk penyakit lain yang lebih serius dari pada asma. Mengapa demikian? Kerana, inhaler mengandung bahan- bahan kimia. Salah satunya iaitu steroid, serta zat kimia seperti steroid cukup berisiko untuk paru- paru Anda.

Mari, sembuhkan asma Anda dengan kurangi penggunaan inhaler serta memaksimalkan cara yang lebih semulajadi serta tak mempunyai kesan samping. Selain inhaler, makanan sihat yang Anda ambil juga memiliki peranan utama dalam penyakit asma. Pengambilan makanan yang sihat, boleh kurangi tingkat reaksi energi Anda terhadap sesuatu, lalu menghilangkan peradangan yang berlangsung pada saluran pernafasan, serta mempertipis lendir yang ada pada paru – paru Anda. Dengan hal tersebut, maka makanan yang sihat dapat memperbesar kemampuan Anda untuk bernafas dengan lega.

Makanan yang sihat, dapat menjadi alternatif atau cara lain untuk Anda dalam mengobati asma selain memakai inhaler. Untuk itu, Anda perlu mengetahui makanan mana saja yang diperbolehkan serta disarankan untuk diambil dan yang mana yang perlu dihindari.

Sesuai pemikiran awal, bahwa Anda seharusnya mampu mengatasi masalah asma atau kesulitan bernafas, serta memperluas kapasita paru – paru, maka di bawah ini adalah jenis makanan yang disarankan untuk Anda ambil. Carilah makanan yang tinggi bakal kandungan vitamin C dan beta karoten. Sebagai saran, Anda boleh membuat juice wortel setiap hari. Juice wortel kaya akan vitamin C. Makanan sihat yang lain iaitu daun saleri. Tambahkan beberapa batang daun seleri ke dalam makanan Anda, klorofil yang terkandung di dalam daun hijau seleri, bakal menolong mendetoksifikasi organ usus dan hati Anda.

Jika Anda sedang menjalankan atau bercadang program diet, jadi pastikan sayur serta buah – buahan di bawah ini ada dalam menu diet Anda. Diantaranya iakni, labu, halia, buah delima, buah blueberry, serai, buah strawberi, selada air, tomato, sayur lobak, sayur bayam, dan timun. Buah serta sayuran tersebut, menolong proses diet Anda, sekaligus mengubati asma.

Bila diatas telah disebutkan beberapa jenis sayur serta buah yang boleh Anda ambil, jadi di bawah ini adalah beberapa makanan atau lauk pauk yang baiknya diambil oleh pesakit asma, Salah satunya iaitu, ikan salmon, ikan tuna, makanan yang pedas, serta mengandung bawang putih dan cabai. Tak sulit mendapat sayur, buah, serta lauk pauk tersebut, cuma perlu konsistensi dalam mengatur pola makan yang sihat, agar asma dapat diatasi.

Agar lebih mudah dalam mengatur jumlah makanan sihat diatas, di bawah ini iaitu takaran atau porsi yang disarankan untuk diambil oleh pesakit asma.

– 2 buah apel hijau + 6 batang daun seleri + seikat sayur bayam + seikat daun pasli + ¼ air lemon
– 1 gelas kecil juice rumput gandum + perasan air lemon
– ¼ buah nanas + 1 adas + 8 batang daun kangkung + 3 buah karot + ½ lemon
– ¼ buah nanas + 1 timun + 2 capsicum + ½ ikat selada air + ½ lemon
– 2 cangkir juice strobery + 1 cangkir juice cranberries + 1 buah delima
– 1 timun + 2 umbi 1/2 masak + 3 batang serai + ½ jeruk lemon

Ini perkara yang perlu dielakkan.
Serta untuk meminimalisir asma kembali datang, jadi Anda harus menghindari beberapa hal di bawah ini :

– sumber makanan hewani, seperti telur ayam, susu sapi, serta daging
– buah citrus.

– natrium serta monosodium glutamat, kerana boleh menyebabkan terjadinya penyempitan pada saluran bronkial serta menyebabkan asma kembali.

– minyak sayur, seperti jagung serta bunga matahar, kerana boleh menyebabkan peradangan pada saluran pernafasan.

– alkohol serta soft drink

Jagalah pola makan Anda, dengan mengambil makanan sihat serta menghindari makanan yang boleh menyebabkan timbulnya asma. Janganlah terus bergantung pada inhaler, dalam mengubati asma.
Diposkan oleh Lovinto post





BACA ARTIKEL PENUH DI SINI DAN DI SINI

Post a Comment

Previous Post Next Post