• Breaking News

    Tuesday, 25 August 2015

    Stop Share & Padam Video Dirakam Tanpa Kebenaran Itu - Akim

    Semalam 1Malaysia digemparkan dengan berita penyanyi Stacy AF memeluk agama Islam.

    'Stop Share & Padam Video Dirakam Tanpa Kebenaran Itu' - Akim
    'Stop Share & Padam Video Dirakam Tanpa Kebenaran Itu' - Akim
    Dari gambar, sehinggalah ke rakaman video yang dirakam secara curi-curi tersebar di media sosial yang mengundang komen-komen baik dan ada juga yang negatif.

    Ekoran tersebarnya video rakaman itu, kekasih kepada penyanyi wanita itu, Akim Ahmad, meluahkan rasa kecewanya dengan tindakan pihak yang tidak bertanggungjawab itu.

    Akim, melalui laman Twitternya meluahkan rasa kecewa dengan amanah yang telah diberikan kepada pegawai di pejabat Jabatan Agama Islam di Johor.



    "Kalau rasa hormati orang, stop share dan padam video yang dirakam tanpa kebenaran. Haram faham privacy.

    "Privacy orang jangan dishare. Jaga kehormatan. Anda merakam tanpa kebenaran. Itu sangat pasti, tanpa kebenaran. Sila tampil.

    "Pihak yang tidak bertanggungjawab sebarkan lagi. Sebelum apa-apa berlaku, saya rasa lebih baik yang merakam (video itu) tampil. Saya tahu anda bertudung pink," katanya.

    Menurut Akim, ibu bapa Stacy telah meminta dan melarang agar pihak Jabatan Agama Islam Johor tidak melakukan sebarang rakaman.



    "Mak ayah dia dah pesan jangan rakam, tapi degil. Amanah orang itu dipermainkan. Apa itu contoh baik?" katanya membalas pertanyaan Najman Hamdi di Twitter.



    "Harap janganlah ada yang buat silap macam ini lagi. Saya merayu, sama-samalah kita mengingatkan ye. Saya bukan marah, tapi kecewa dengan sikap yang ditunjukkan oleh perakam yang tidak amanah. Sanagat kecewa," katanya.

    Walaupun perkhabaran Stacy memeluk agama Islam itu adalah baik, namun jika dipinta untuk tidak dirakam dan disebarkan, kita harus menghormati kehendaknya. Cukuplah sekadar kita mengetahui bahawa beliau sudah memilih agama Islam untuk menjadi pegangan dan amalan hidupnya. - THEHYPEMEDIA.COM

    No comments:

    Post a Comment

    Total Pageviews