Panass!!.. Harapkan Muka Je Lawa Perempuan Atendan KKM Seremban Tapi 'Perangai'..!!

Panass!!.. Harapkan Muka Je Lawa Perempuan Atendan KKM Seremban Tapi 'Perangai'..!!

Seorang individu memuat naik kenyataan menentang kerajaan secara terbuka di laman Facebook dikecam oleh netizen yang menganggap gadis itu biadab dan tidak wajar diung#kap oleh kakitangan awam.

Panass!!.. Harapkan Muka Je Lawa Perempuan Atendan KKM Seremban Tapi 'Perangai'..!!
Panass!!.. Harapkan Muka Je Lawa Perempuan Atendan KKM Seremban Tapi 'Perangai'..!!
Menerusi gambar-gambar yang tersebar di laman Facebook itu, individu terbabit dikatakan bertugas di Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) sebagai Atendan Kesihatan.

Individu yang mengguna#kan nama Zara Bella memuat naik kenyataan "BN (Barisan Nasional) babi," di Facebook dan juga turut mendakwa kerajaan BN adalah zionis.

"Pui.. adik beradik aku tak join rejim zionis tu la. Ko yang bangang tu yang sokong. Teruskan menjilat buntut Najib," katanya.

Tindakannya itu mengunda#ng rasa tidak puas hati sesetengah netizen sehingga menyebabkan pertelingkahan di antara mereka.

"Kerja dengan kerajaan, makan hasil kerja dengan kerajaan tetapi mulut bacul. Harap muka saja lawa, tetapi budi bahasa hancur," kata seorang kakitangan awam yang turut kesal membaca kenyataan yang tidak bertanggungjawab wanita terbabit.

Bagaimanapun, hasil pemerh#atian kami, tuan empunya gambar dan akaun Facebook tersebut mendakwa gambar serta namanya telah digunakan oleh orang lain untuk tujuan memburuk-burukkan Barisan Nasional.

Dakwanya lagi, dia terpaksa menanggung akibat dari perbuatan pihak yang tidak bertanggungjawab itu apabila laman Facebooknya diserang oleh ramai pihak yang tidak berpuas hati dengan kenyataan 'kontroversi' itu.







"Ingat aku bodo sangat ke nak kom#en² macam tu? Kenapalah rakyat Malaysia ni mudah sangat percaya? Sebab orang hack, aku dah jadi 'glamour' macam retis. Terima kasihlah kepada mereka yang komen di status aku tu. Sekarang nak buat report je. #Buka Facebook hampir kena heart attack.


"Aku pun boleh kalau nak kenakan orang guna Facebook aku. Tukar gambar profile dan nama akaun aku kepada akaun Facebook orang yang aku nak kenakan. Lepas tu, screenshot dan update status buruk-burukkan negara. Then aku tukar balik ke gambar profile aku dan nama akaun. Jalan nak kenakan orang lain," katanya yang kesal dengan sikap segelintir rakyat Malaysia cepat percaya kepada perkara yang tersebar tanpa menyelidiknya terlebih dahulu.

Gambar-gambar yang tersebar itu dis#ebarkan oleh pengendali page UMNO Era Baru, menyebabkan wanita itu dikecam teruk di laman sosial. Bagaimanapun gambar-gambar mangsa telah diturunkan oleh pengendali page berkenaan setelah mangsa menghubungi mereka.

Akan tetapi, menurut sumber yang menghubungi kami mendedahkan, wanita itu sebelum ini kerap melontarkan komen² yang bercanggahan dengan kerajaan di laman-laman Facebook sama ada group atau page.



Untuk pengetahuan, mana-mana penj#awat awam adalah dilarang terlibat dalam hal-hal politik seperti mana yang telah ditetapkan dalam pekeliling yang dikeluarkan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam.

Pekeliling ini juga terpakai pada kerajaan yang 'baru' seandainya kerajaan di bawah pemerintahan Barisan Nasional jatuh ke tangan Pakatan Rakyat.

Sebelum ini telah dinyatakan dalam keny#ataan media bahawa hanya pegawai kerajaan gred 41 ke atas saja yang dibenarkan terlibat dalam hal-hal politik. Bagi pegawai di bawah gred 41 adalah ditegah dari terlibat dari sebarang hal-hal yang berkaitan dengan mana-mana parti politik. -BikinPanas

Post a Comment

Previous Post Next Post