PADAH !! Kerana Nasi Lelaki Ini Didenda RM3000..

PADAH !! Kerana Nasi Lelaki Ini Didenda RM3000..

PADAH !! Kerana Nasi Lelaki Ini Didenda Rm3000 / KOTA BHARU - Padah buat seorang pengganggur kerana menampar mertua dan mengasari isterinya hanya kerana nasi, dia didenda RM3000 oleh mahkamah majistret, di sini.

PADAH !! Kerana Nasi Lelaki Ini Didenda RM3000..
PADAH !! Kerana Nasi Lelaki Ini Didenda RM3000..


Tertuduh, Nik Mohd Luqman Abdullah, 23, mengaku salah dengan sengaja menyebabkan cedera kepada isterinya, Rosmanira Mahmood, 33, dengan menyepak, memukul dan menendang dengan kaki dan tangan sehingga kena di muka, tangan dan badan pengadu, Rabu lalu.

Tertuduh juga, mengaku menyebabkan cedera kepada ibu mertuanya, Rahana Mustapha, 57, dalam kejadian sama di sebuah rumah di hadapan Sekolah Kebangsaan Ketereh, di sini, pada jam 1.15 tengah hari itu.

Sebelumnya, pengadu menidurkan anak mereka yang berusia setahun lima bulan dan tertidur. Bangun dari tidur, pengadu pergi ke dapur untuk makan nasi tetapi dipanggil suaminya lalu pergi kepada suaminya di dalam bilik.

Tertuduh kemudian bertanya, “dia (pengadu) buat apa” dan pengadu memberitahu “dia hendak makan nasi,” namun suaminya berkata, “dia (tertuduh) sendiri belum makan nasi, tak kan isteri mahu makan dahulu”.

Ibu pengadu yang juga ibu mertua tertuduh yang berada di ruang tamu kemudian menyampuk, “takkan bini mu nak makan nasi tak boleh”, menyebabkan tertuduh meluru dan menampar muka wanita itu. Pengadu datang untuk leraikan keadaan, tetapi dia pula yang disepak, dipukul dan ditendang di kaki, tangan, muka dan badan.

Akibatnya, pengadu mengalami bengkak dan lebam di pipi dan sakit pada badan, manakala ibunya sakit di muka dan pecah serta berdarah di bibir.

Pada prosiding itu, tertuduh mengaku tidak mempunyai wang untuk menjelaskan denda. Majistret, Mohamad Nasrudin Mohamed kemudian mengarahkan tertuduh menjalani hukuman penjara empat bulan dari tarikh dia ditahan. -


Sumber : SH

Post a Comment

Previous Post Next Post