Lelaki Paling Kacak & Paling Ramai Isteri ..!!

Lelaki Paling Kacak & Paling Ramai Isteri ..!!

Ziona Chana merupakan lelaki paling banyak isteri. Dia mempunyai 39 isteri, 94 anak, 14 menantu perempuan dan 33 cucu. Keluarga besar Ziona tinggal sebumbung di sebuah rumah empat tingkat dan memiliki 100 bilik.


Lelaki Paling Kacak & Paling Ramai Isteri ..!!
Lelaki Paling Kacak & Paling Ramai Isteri ..!!

Rumah besar milik Ziona terletak di desa Baktwang, Mizoram, India. Bagi memastikan hidup mereka bahagia dan rukun, semua kerja-kerja rumah diarahkan oleh isteri tertua Ziona, Zathiangi 69 tahun, Ia akan membagi tugas mencuci, mengemas dan menyiapkan makanan.

Dalam satu hari keluarga Ziona menghabiskan 30 ayam, 60 kg kentang dan 100 kg beras.

" saya lelaki beruntung kerana memiliki keluarga terbesar."

Ziona pernah menikahi 10 perempuan dalam satu tahun. Kerana memiliki 39 isteri, Ziona menggunakan sistem giliran bagi isteri yang menemaninya tidur. Isteri yang paling mudah tidur di bilik paling dekat dengannya.

Menurut Rinkmini isteri Ziona berusia 35 tahun, Ziona boleh mendapatkan banyak isteri kerana dia pria paling tampan di desa tempat mereka tinggal. Isteri Ziona, Huntharnghanki mengatakan seluruh keluarga hidup secara baik. mereka saling menyayangi dan menghormati. Manakala seluru laki-laki keluarga ini hidup sebagai tukang kayu.

Ziona berkata dia masih mencari isteri. Dia memang anggota sebuah aliran yang membolehkan menikah dengan banyak perempuan. Ketika ini aliran Ziona punya 400 anggota.








Sumber : MBJB







Post a Comment

Previous Post Next Post