Lelaki Perancis cipta pil bikin kentut beraroma cokelat

Lelaki Perancis cipta pil bikin kentut beraroma cokelat

Seorang lelaki Perancis mendakwa telah berjaya menghasilkan pil yang bukan hanya berguna untuk menjaga kesihatan organ pencernaan manusia, tetapi juga boleh membuat kentut seseorang beraroma cokelat atau bunga mawar.

elaki Perancis cipta pil bikin kentut beraroma cokelat
Lelaki Perancis cipta pil bikin kentut beraroma cokelat

Christian Poincheval (65) berkata, idea mencipta pil ajaib itu muncul setelah mengalami insiden gangguan kentut dalam satu acara makan malam bersama kawan-kawannya.



"Kami sedang makan malam dengan kawan-kawan dan setelah kami makan banyak makanan, kentut kami begitu tak sedap hingga kami hampir tercekik," kata Christian melalui laman web rasmi.

"Bau kentut itu begitu menjijikkan dan mengganggu kawan-kawan lain. Sesuatu perlu dilakukan," tambah Christian.

Awalnya, Christian menjual pil untuk menjadikan kentut seseorang wangi bunga mawar atau bunga violet. Namun, kini Christian melancarkan edisi Krismas dengan versi aroma coklat.

Satu balang pil mengandungi 60 biji dijual Christian dengan harga $12.50 dengan keuntungan tambahan, iaitu mengurangkan masuk angin dan kembung. "Pil ini adalah hadiah tepat untuk hari Krismas," kata Christian kepada harian Ouest France.

Christian sudah menjual pil anti-kentut yang dibuat dari bahan-bahan semula jadi ini sejak 2006 melalui laman webnya dan mendakwa selama ini penjualan pil ciptaannya itu cukup bagus.

"Beberapa orang membeli pil-pil ini kerana mereka mempunyai masalah dengan kentut dan beberapa orang lain membeli untuk bahan gurauan untuk kawan-kawannya. Penjualan pada masa Krismas selalu meningkat," tambah Christian.

Post a Comment

Previous Post Next Post