Breaking News

Fenomena Pelik Ribuan Ikan Sardin Terdampar di Pantai Jepun.

loading...
Ikan merupakan makanan yang sangat disukai ramai. Ada dua jenis ikan yang boleh kita selalu makan, iaitu ikan air tawar dan ikan air laut. Keduanya mempunyai perbezaan, terutama dalam kandungan gizinya.

Fenomena Pelik Ribuan Ikan Sardin Terdampar di Pantai Jepun.
Fenomena Pelik Ribuan Ikan Sardin Terdampar di Pantai Jepun.  
Dan ikan air laut yang sering kita penggunaan adalah sardin, yang harganya relatif murah dan mudah didapati, baik dalam keadaan segar dan sudah dipelihara. Untuk menangkap sardin sendiri, biasanya nelayan perlu pergi jauh ke laut.


Namun ada fenomena aneh yang berlaku di Jepun, di mana ikan sardin ditemui di sepanjang pesisir pantai Mukawamachi, Hokkaido.

Fenomena aneh ini pertama kali dijumpai oleh nelayan tempatan pada jam 6 pagi, di mana ia mendapati berjuta-juta ikan terdampar di pantai sepanjang empat kilometer.

Salah satu nelayan berkata, jika ia tidak pernah mencari sardin terdampar dalam jumlah yang sangat banyak sepanjang hidupnya menjadi nelayan. Belum ada petunjuk pasti, apa yang menyebabkan ikan kegemaran ini datang ke pantai.

Ada yang menganggarkan jika ikan-ikan ini diburu oleh pemangsa laut lain, seperti ikan yellotail, dan mereka kehilangan arah dan terdampar. Namun ada juga yang berpendapat, jika fenomena cuaca seperti badai yang terjadi belakang, menjadi penyebabnya.

loading...
loading...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments